RMB staat niet stil

Verdiep je in ons nieuws

09.03.2018

Hoogtepunt MADL van AB3

Marktaandeel van zender AB3 behaalt historisch record bij VVA 18-44 jaar

Hoogtepunt MADL van AB3

Met een marktaandeel van 11% bij de VVA 18-44 jaar, behaalde AB3 in februari 2018 een historisch record. Sinds 2013 blijft de 1e zender van Groupe AB gestaag vooruitgang boeken. 

In februari behaalt AB3 een nooit eerder genoteerd marktaandeel: 11% bij de VVA 18-44 jaar. Deze score vertegenwoordigt een groei van 25% vergeleken met februari 2016 en 5% versus februari 2017.

Herhaaldelijk succes zorgt ervoor dat de 1e zender van Groupe AB zijn positie op de tv-markt in het Zuiden versterkt. En deze positieve trend blijft duren! Ook al is AB3 voor tal van kijkers en overtuigde adverteerders al onmisbaar geworden, toch toont deze laatste krachttoer aan dat de zender nog over heel wat andere troeven beschikt…

 

Het succes van de afgelopen maand heeft onder meer te maken met het bereik van de programma's "90’ Enquêtes" en "Reporters". Vermeldenswaard zijn ook de performances van de series "Les Mystères de l’amour" in de namiddag en "Desperate housewives" in access prime time. 's Avonds scoren vooral de human-intrestuitzending "Appel d’urgence" en de realityserie "Super Nanny" hoog. En uiteraard zijn de avondfilms een vaste waarde van de zender. In februari keken de Franstalige kijkers vooral naar "Le mytho" (Just Go with it), "I, Robot", "Angles d’attaque" (Vantage Point), "American pie 4", "Very bad cops" en "Le jour où la terre s’arrêta" (The Day the Earth Stood Still): voor elk wat wils dus!

Met een selectiviteitsindex van 149 en een profielaandeel van 32.5% is AB3 een van de meest doelgerichte Franstalige zenders op de 'VVA 18-44 jaar'.