RMB staat niet stil

Verdiep je in ons nieuws

02.08.2018

RTBF Digital: nieuwe groei

Auvio en de RTBF-websites vorderen spectaculair in juni 2018

RTBF Digital: nieuwe groei

Het bereik van de RTBF-websites, en van Auvio in het bijzonder, stijgt op spectaculaire wijze in juni 2018. Het nettobereik van het audio-videoplatform, dat een boost kreeg met het WK voetbal, groeit met +14% versus de maand voordien.

 

De CIM Internet-bereikcijfers van de la RTBF halen een nieuw historisch record in juni.

 

rtbf.be

De vooruitgang van rtbf.be is constant sinds het begin van 2018. Het record van de maand juni wordt immers voorafgegaan door 5 maanden van ononderbroken groei. Bij deze laatste CIM-publicatie behaalt het maandbereik meer dan 1,594 miljoen bezoekers, i.e. een vooruitgang van +3% vergeleken met mei en van +23% versus januari.

 

De doelgroepen die de hoogste groeicijfers tonen sinds het begin van het jaar zijn: de 12-17-jarigen (+125%), de VVA 18-44 (+30%) en de Mannen 18-54 (+28%).

Wat content betreft zijn het vooral de volgende afdelingen die uitblinken ten opzichte van januari: sport (+191%), info (+20%) en TV (+19%). Sport lokte 331.479 surfers in januari, 515.656 bezoekers in mei en klom, dankzij het WK, tot 964.906 bezoekers in juni.

 

Auvio

Nog nooit gezien: ruim een miljoen surfers bezochten Auvio in juni! Het maandbereik van het digitale platform van de RTBF stijgt zo met +14% vs mei en +24% vs januari.

De doelgroepen met de grootste groei sinds het begin van het jaar, zijn net als voor rtbf.be: de 12-17-jarigen (+122%), de Mannen 18-54 (+50%) en de VVA 18-44 (+42%).

Vergeleken met januari groeide audio (+31%) meer dan video (+26%). In absolute cijfers staat video ruimschoots op kop: in juni 2018 consumeren 190.267 individuen audio en 955.693 video. Vooral dankzij het WK won video dus ruim 104.000 meer bezoekers dan in mei.