TARMAC, nieuw speelterrei
De RTBF lanceert zijn nieuwe digitale platform: TARMAC, The New Playground
De RTBF lanceert vandaag zijn nieuwe digitale platform: TARMAC, The New Playground. Het project is bedoeld voor 15-25-jarigen, een generatie gediversifieerde, connected hiphoplovers. Het TARMAC-aanbod bestaat uit een reeks audio- en videoprogramma's, on demand of live.
De audio- en videocontent van TARMAC is toegankelijk via:
- een responsive website: www.tarmac.be
- een mobiele app voor Android en iOS
- de favoriete social media van jongeren: Facebook, YouTube, Instagram en Snapchat
Het medium brengt niet-lineaire content, beschikbaar op aanvraag, en een reeks lineaire streams, waaronder een radio broadcast op internet en in DAB+. Deze bestaat uit acht webradio's : 1 PREMIUM en 7 thematische (Chillin, FR, Hits, Island, R&B, US, World) elk met een eigen muzikale kleur en allemaal toegankelijk op Radioplayer.be
TARMAC focust op creativiteit. Het project positioneert zich als een uitstalraam voor Belgisch en internationaal talent dat de hiphopcultuur in ruime zin aan bod laat komen (muziek, dans, rap, DJing, enz.). De presentatoren, onder leiding van Thomas Duprel, alias 'Akro', zijn meestal artiesten die vertrouwd zijn met de urban scene.
De innovatieve studio bevindt zich hartje Reyersgebouw. Het decor is uitgesproken urban en flexibel: een straat, een metrostel en de gevel van een vintage American bar. Deze artistieke en originele werkplaats biedt enorm veel ruimte tot expressievrijheid en negen verschillende opnamesets.
Drie merken hebben zich met het project geassocieerd: IKEA, Stabilo en Scarlet. Als sponsor van TARMAC genieten ze van de buzz die rond deze lancering werd gemaakt en van een goede zichtbaarheid bij de jonge doelgroep.
Meer info? Bekijk het persdossier.