RMB staat niet stil

Verdiep je in ons nieuws

20.09.2017

IKEA op TARMAC

IKEA promoot zijn SPRIDD collectie (hiphop) via TARMAC

IKEA op TARMAC

IKEA haakt in op de lancering van TARMAC-The New Playground, het nieuwe digitale platform van de RTBF voor 15-25-jarigen. De Zweedse adverteerder vond in dit nieuwe media de ideale ruimte om zijn SPRIDD collectie voor jongeren te promoten. 

 

 

Om meer contact te krijgen met de jeugd, lanceerde IKEA in juni de SPRIDD limited edition collectie, geïnspireerd op de jongerencultuur en verschillende muziekstijlen, waaronder hiphop.

RMB stelde IKEA voor om de promotie van deze nieuwe capsulecollectie te integreren in de lancering van TARMAC-The New Playground, het nieuwe digitale platform van de RTBF voor 15-25-jarigen. SPRIDD en TARMAC die dezelfde doelgroep en leefwereld delen, vormen een perfecte match!

De samenwerking tussen IKEA en TARMAC resulteerde in de creatie van speciale decors en stijlcontexten, zoals de kamer waar de video Izi Morning zich afspeelt, maar ook de speelzaal, het Italiaans café of de interviewzone. Naast product placement en inkleding van de studio's, zijn in de campagne ook preroll video & audio en display opgenomen. Onder toezicht van Initiative, het mediabureau van IKEA, zijn de acties geprogrammeerd tussen eind juni 2017 tot september 2017.

Het op jongeren gerichte TARMAC-project steunen, is voor de Zweedse adverteerder een manier om toenadering te zoeken tot en contact te maken met de jeugd, en te tonen dat IKEA hun waarden en interesses waardeert. Het is bovendien een extra bewijs dat IKEA een soepel merk is, met lef, dat zich aanpast aan elke lifestyle.

Met TARMAC-The New Playground gunt IKEA zich een nieuw speelterrein, zoveel is zeker!