RMB staat niet stil

Verdiep je in ons nieuws

30.11.2017

NRJ Hits TV all day long

De tv-zender van de NRJ-groep genereert een jonge en lineaire bereikcurve

NRJ Hits TV all day long

NRJ Hits TV is de muzikale tv-zender van het zuiden van het land. Hij verscheen in augustus 2016 voor het eerst op onze tv-schermen, tot grote vreugde van de fans van non-stopmuziek.

 

De themazender heeft een jong en dynamisch profiel: 88% van de kijkers is tussen 15 en 54 jaar; en daarvan is 66% jonger van 34 jaar. Het kijkerspubliek van NRJ Hits TV bestaat uit iets meer dan de helft uit vrouwen: 55%.

 

Toch is het bij de VVA 18-34 dat NRJ Hits TV de beste bereikcijfers haalt: 62% meer dagbereik en 46% meer marktaandeel dan bij de 12-34-jarigen. Deze jonge VVA vertegenwoordigen 49% van de kijkers.

De kijkduur van de zender bedraagt gemiddeld 47 minuten bij de 12-34-jarigen en 70 minuten bij de VVA 18-34 jaar. NRJ Hits TV genereert, net als de muziekradio's, de hele dag door een lineaire bereikcurve. Toch stellen we tussen 10u00 en 12u00 een hogere consumptie vast, vooral bij de VVA 18-34 jaar.

In vergelijking met de belangrijkste concurrent, staat NRJ Hits TV aan kop 's voormiddags (05u30-12u30) bij de 12-34-jarigen; ook bij de VVA 18-34 jaar is de zender koploper in de voormiddag (05u30-13u30) en namiddag (15u00-19u00). Dit zijn dus interessant lange tijdspannes om jongvolwassenen optimaal te bereiken!

 

Sinds zijn lancering laat de zender een stabiel marktaandeel noteren: hij trekt dagelijks zijn 'trouwe kijkers' aan, met een gemiddeld marktaandeel van 1.3% bij de 12-34-jarigen en 1.8% bij de VVA 18-34.

Kortom, NRJ Hits TV biedt een uitstekende aanvulling op de generalistische zenders, zowel qua profiel als content en uurschijven.