RMB staat niet stil

Verdiep je in ons nieuws

19.12.2017

Het Auvio-succesverhaal

De site van de RTBF-players neemt een hoge vlucht: + 23% sinds 2016!

Het Auvio-succesverhaal

Sinds de lancering van het Auvioplatform in april 2016, kennen de digitale players van de RTBF een heuse boom. De doelgroep hapt toe en het bereik neemt een hoge vlucht: in 2017 bedraagt de aanwinst gemiddeld ruim 10.000 bezoekers per dag.

 

Alle programma's van de RTBF online (her)bekijken of (her)beluisteren is dankzij Auvio doodsimpel geworden. Het webplatform biedt exclusieve en gepersonaliseerde premium content.

In 2017 maakten dagelijks ruim 87.000 Franstalige 12-plussers gebruik van de RTBF-players. Dit betekent een groei van +23% vs. 2016 en een kloof van +20% met de IP-player. Sinds april 2016 nemen de bereikcijfers en de kijk-/luisterbeurten nog toe: het maandgemiddelde in 2017 van 6.992.000 kijk-/luisterbeurten vertegenwoordigt een groei van +59% vs. 2016 en een voorsprong van +72% vs. de rechtstreekse concurrentie.

 

De Franstalige Auviobezoeker, gemiddeld 42 jaar, is ongeveer 45 minuten per dag of 3u en 6 minuten per maand bezig op het platform.

Het totale volume dat op Auvio wordt geconsumeerd, bestaat uit 50% videocontent en 50% audiocontent. Achter dit gegeven gaat nog een heel andere realiteit schuil. Qua kijk- en luisterbeurten stellen we immers een markantere krachtsverhouding vast: 90% van de players wordt aan video toegewezen. Het is de luisterduur die het audio-volumeaandeel opvoert tot 50%: de maandelijkse audio-luistertijd bedraagt 8u24 versus een video-kijkduur van 1u36.

De klassieke PC blijft het favoriete toestel van de Auviogebruikers: 89% van het volume wordt geconsumeerd via een PC, 5% via tablet en 6% via smartphone. De smartphone wordt vooral gebruikt om video's te bekijken: ook al blijft het volumeaandeel vrij beperkt, toch klimt het hier tot 9%.

Auvio eindigt het jaar in schoonheid en voor 2018 wensen we het platform nog meer succes toe!