RMB staat niet stil

Verdiep je in ons nieuws

12.02.2018

Case story BEBAT & NRJ

BEBAT koos NRJ om jeugd warm te maken voor inzameling gebruikte batterijen

Case story BEBAT & NRJ

Om jongeren aan te sporen gebruikte batterijen in te zamelen, volgde BEBAT het advies op van RMB. BEBAT werkte samen met NRJ, het geknipte medium om de doelgroep te bereiken. Het werd een mooie actie die een spectaculair resultaat opleverde!

 

Het doel van deze media-actie was zeer origineel. De jongeren die het meest openstonden voor het BEBAT-initiatief, kregen een exclusief concert van Lissandro Cuxi aangeboden, de grote winnaar van The Voice Kids op TF1.

BEBAT startte de actie met een mailing naar alle middelbare scholen van Wallonië en Brussel om de tieners uit te leggen dat batterijen inzamelen en recycleren nuttig en noodzakelijk is. Tegelijkertijd speelden de NRJ-presentatoren op de actie in door bijvoorbeeld te vertellen over hun studentenleven of door hun vroegere school op te zoeken. 'Speaks' (reclameboodschappen ingesproken door de presentator), radiotrailers, Insta stories, Facebook posts, enz: NRJ zette als zijn kanalen in om deze uitstekende BEBAT-actie bekendheid te geven.

Tussen 6 en 24 november 2017 verzamelden de Brusselse en Waalse scholen in het totaal 11.900 kg gebruikte batterijen. Met ruim 5,4 kg gebruikte batterijen ingezameld per leerling, won het lnstitut Meylaers in Grivegnée (Luik) het concert, dat plaatsvond op 21 december 2017. En om de vele teleurgestelde leerlingen op te beuren, besloten BEBAT en NRJ nog een tweede school (het Athenée Royal van Soumagne) de kans te bieden het evenement bij te wonen.  

Een aftermovie van het evenement werd op de sociale netwerken gepost. De winnende klas was ook te gast in de uitzending Réveil Duroy, om tijdens de 'coucous du jeudi' hun indrukken over dit prachtige moment te delen.