Persberichten

14-02-2023

RMB & FranceTV Publicité

RMB breidt 'digital' aanbod opnieuw uit met video & display van France Télévisions-websites

 

RMB versterkt zijn positie van niet te missen 'digital' regie in België door zijn portefeuille uit te breiden met de Belgische IP's van de websites van mediagroep France Télévisions. Het bestaande online video- en display-aanbod van de regie wordt dus aangevuld met een portefeuille van premiummerken. Deze nieuwe uitbreiding van het 'digital' luik maakt deel uit van RMB's 'EXPLORATIE'-strategie. Die werd tijdens de pop-upevenementen van eind 2022 voorgesteld en spitst zich toe op het aanbieden van nieuwe reclame-universums.

 

Dat (Franstalige) Belgische kijkers ook heel wat content afkomstig uit Frankrijk consumeren, is algemeen bekend. FranceTV Publicité, de reclameregie van de groep France Télévisions, besloot dan ook de commercialisering van de digitale ruimte van zijn websites, die bezocht worden via Belgische IP's, aan RMB toe te vertrouwen.  

 

Beide regies, RMB en FranceTV Publicité, hebben hetzelfde DNA: als openbare dienstverlener stellen ze hoge eisen en op het gebied van innovatie en technologie zijn ze bijzonder dynamisch. Hun toenadering lag dus voor de hand.

 

De websites in regie bij FranceTV Publicité vormen een premium 'digital' ecosysteem dat referentiemerken samenvoegt (france.tv, franceinfo:, france.tv sport, meteofrance, tv5monde, enzovoort) en een grote verscheidenheid aan thema's biedt (info, sport, fictie, familie, gezondheid, millennials, enzovoort) voor elk publiek. Het platform france.tv (France 2, France 3, France 4, France 5, enzovoort), om er maar één te noemen, met zijn live-uitzendingen, uitgebreide en gevarieerde catalogus, en zijn 100% digital content trekt een exclusief publiek aan.

 

Belgische adverteerders kunnen in de loop van het eerste trimester 2023 toegang krijgen tot de digitale ruimte op de websites van FranceTV Publicité via online video en/of display formats. Deze nieuwe inventaris wordt opgenomen in het 'digital' aanbod van RMB: RON video-netwerk, thematische videopacks en display-netwerk.

 

Het partnership tussen RMB en FranceTV Publicité sluit perfect aan bij RMB's positionering die, onder andere, gebaseerd is op de strategische pijler EXPLORATIE. Een strategie die de regie ertoe brengt allianties aan te gaan met spelers in het Belgische reclame-ecosysteem, maar ook buiten onze grenzen, met als enig doel adverteerders de mogelijkheid te bieden hun doelgroep beter te bereiken.  

 

Yves Gérard, CEO van RMB licht toe: "In Franstalig België is France Télévisions een erkende groep, die premium digital content biedt, specifiek voor doelgroepen die matchen met de mediamerken in onze portefeuille. Dankzij deze samenwerking kunnen we uitbreiden en tegelijk onze hoge eisen wat betreft inventariskwaliteit en brand safety behouden. We zijn blij met het vertrouwen dat FranceTV Publicité ons schenkt om zijn digitale media op ons grondgebied te commercialiseren en ook met de commerciële vooruitzichten die dit partnership ons en de Belgische adverteerders biedt".

 

Marianne Siproudhis, CEO van FranceTV Publicité verklaart: "We gaan er prat op onze krachten te kunnen bundelen met RMB om de belangen van de Franse openbare omroep te dienen aan weerszijden van de grens. We verheugen ons op deze samenwerking voor de commercialisering van onze Belgische IP-adressen. Het dynamisme van de RMB-teams en hun parate kennis over de lokale markt zullen de toegang tot de digitale doelgroepen van onze verschillende merken, die nu al bij het Belgische publiek in de smaak vallen, makkelijker maken voor de adverteerders."

 

*****

 

Nog vragen? Aarzel niet contact op te nemen met:

 

 

*****

 

Over FranceTV Publicité


FranceTV Publicité is de reclameregie van France Télévisions, de belangrijkste Franse audiovisuele groep, met 28,6% TV audience share in Frankrijk (i.e. gemiddeld 28,8 miljoen* kijkers per dag in de betreffende periode), een digital audience van 28 miljoen** unieke bezoekers per maand en 653 miljoen*** video watched (gemiddeld in 2022 op alle digitale platforms: france.tv, social media zonder Instagram, partners). De regie telt 300 medewerkers en verkoopt de reclameruimte voor bijna 40 tv-zenders, waaronder France 2, France 3, France 4, France 5, La 1ère, TV5Monde, France 24, 13ÈME RUE, SYFY, E!, Trace Urban, Melody, Disney Channel, Disney Junior, Cartoon Network, Boomerang, Boing, Warner TV, Toonami, National Geographic, National Geographic Wild, Sport en France, Maison & Travaux TV, MGG TV, Museum TV, MyZen TV, La Chaîne Météo, TCM Cinéma, DreamWorks, LCP, Public Sénat… en bijna 30 websites en mobiele apps, zoals france.tv, franceinfo, Météo-France, Radio France, Brut., allodocteurs.fr…. FranceTV Publicité werd verkozen tot 'Régie de l’Année 2022' (regie van het jaar 2022) tijdens de 'Grand Prix des Médias' uitgereikt door het maandblad CB News.

 

 

Bronnen:

* Médiamétrie – Médiamat – 4+ équipés TV – Januari-december 2022
** Médiamétrie - Mediametrie//NetRatings – Audience Internet Global – Frankrijk – Januari-november 2022 – Basis: 2 jaar  en ouder, 3 schermen (PC, mobile en tablet)
*** Médiamétrie eStat Streaming – Januari-november 2022