22-12-2023

NRJ France werkt samen met RMB

De Franse mediamerken die ook in België uitzenden, zijn altijd al populair geweest bij het Franstalige Belgische publiek, en hun digitale merken vormen hierop geen uitzondering. Dit opent nieuwe perspectieven voor onze Franse buren wat hun inkomsten betreft, maar ook voor de Belgische adverteerders die altijd op zoek zijn naar meer premiumbereik op ons grondgebied. NRJ Global, de reclameregie van NRJ Group in Frankrijk, besloot dan ook om de monetisatie van het Belgische luisterbereik van NRJ France en Rire & Chansons aan RMB toe te vertrouwen.

De digitale inventarissen van NRJ France en Rire & Chansons op Belgische bodem omvatten niet alleen livestreams, maar ook webradio's en podcasts, waaronder de podcast van ‘Manu dans le 6/10’, een bekende radiofiguur van NRJ France die in België erg populair is. Ze verrijken het digitale audio-aanbod van RMB en spelen in op de groeiende vraag van adverteerders die op zoek zijn naar hoogwaardige digitale audiocontent.

NRJ France en Rire & Chansons zullen in België commercieel beschikbaar zijn met twee livestreams, een podcastinventaris en ruim tien webradio's. Rire & Chansons, een radio die in België niet op FM noch via DAB+ uitzendt, is een nieuw digitaal audiomerk met een typerend humoristisch en pop-rock format dat het profiel van het digitale publiek van RMB verder uitbreidt.

Deze samenwerking maakt deel uit van RMB's strategie om tegemoet te komen aan de actieve behoeften van de adverteerders en tegelijk RMB's positie te verstevigen als regie van brandsafe content in een premiumomgeving.

Valerie Janssens, Media, Data & Tech Director, RMB: Door de regie van twee sterke mediamerken - NRJ France en Rire & Chansons - in handen te nemen, versterkt RMB zowel zijn totale digitale audioaanbod als de commerciële verankering van het merk NRJ Belgique, dat we al met trots in ons land vertegenwoordigen. Het vertrouwen dat NRJ Global in ons stelt, toont aan dat de expertise van RMB in het promoten van Franse merken bij het Belgische publiek nu ook buiten onze grenzen erkend wordt.

Nog vragen? Aarzel niet contact op te nemen met: