RMB staat niet stil

Verdiep je in ons nieuws

05.11.2021

Positieve reclame op Auvio

RMB & GiveActions introduceren samen ‘positieve reclame’ op Auvio voor NewB

Positieve reclame op Auvio

 

Een première! RMB & GiveActions sloten onlangs een partnership om positieve reclame op Auvio te introduceren. Dankzij deze samenwerking kunnen duurzame en maatschappelijke merken hun boodschap - in een speciaal post-roll videoformaat en met een mooie highlighting van hun spot - op het digitale platform van de RTBF laten verschijnen. De eerste campagne werd recent gelanceerd voor NewB, de nieuwe Belgische coöperatieve en ethische bank.

 

Reclame heeft tot doel interesse te wekken voor een product of een dienst. Maar ze kan ook gebruikt worden om waarden te promoten die positief zijn voor de maatschappij.

 

Het is rond deze ‘positieve reclame’ dat de start-up GiveActions zijn project ontwikkelde om deel te nemen aan de bescherming van het milieu en de verdediging van een rechtvaardigere samenleving. Een verantwoord project waaraan RMB en de RTBF nu bijdragen door op Auvio bevoorrechte videoruimte te creëren voor duurzame merken en diensten.

 

GiveActions, duurzame en maatschappelijke digitale start-up

 

GiveActions is een digitale start-up opgericht door drie jonge ondernemers met een passie voor sociale kwesties en het milieu. Het team ontwikkelde een reclame-app om verantwoorde merken bekend te maken bij consumenten en gebruikers die gevoelig zijn voor milieu- en maatschappelijke uitdagingen.

 

De app is een echte ambassadeur van duurzame merken; de adverteerders worden zorgvuldig geselecteerd op basis van een waardencharter. Het gaat om bedrijven die zich concreet inzetten voor een betere wereld.

 

Maar niet enkel de content op de app maakt dit initiatief zo interessant. GiveActions laat ook daadwerkelijk verantwoorde merken ontdekken die een reële, positieve impact hebben op de samenleving. Specifiek betekent dit dat 20% tot 50% van het budget van de campagnes wordt besteed aan de financiering van concrete en meetbare projecten op maatschappelijk en milieugebied: aanplanting van bomen, maaltijden voor daklozen, bijenkorven, enz.

 

Positieve reclame op online video

 

Aangetrokken door deze ‘positieve reclame’-aanpak sloot RMB een partnership met GiveActions om de klanten van de start-up meer zichtbaarheid te geven.

 

GiveActions kan voor zijn partner-adverteerders nu digitale videocampagnes op Auvio reserveren. De overeenkomst - die overigens werd afgesloten in nauwe samenwerking met de RTBF - omvat bevoorrechte reclameplaatsing voor deze zogenoemde ‘positieve’ campagnes.

 

De spots verschijnen in post-roll en worden voorafgegaan door een aankondiging (scherm) om de aandacht van de Auviogebruikers te trekken en hen aan te zetten de content te bekijken. Dit aankondigingsscherm heeft een tweevoudige functie: het presenteert het verenigingsproject dat gefinancierd wordt door de adverteerderscampagne en vergroot de viewability van de spot. Nog een voordeel voor de GiveActions-adverteerders: terwijl een post-roll op Auvio normaliter maximaal 20 seconden q

 

Het principe blijft hetzelfde als bij de app: een deel van het videocampagnebudget van de adverteerder wordt gebruikt om een ​​verenigingsproject te steunen.

 

 

Een eerste campagne voor NewB

 

Met de lancering van een eerste campagne voor NewB krijgt het partneership tussen RMB en GiveActions dit najaar concreet gestalte.

 

NewB is een coöperatieve vennootschap met als maatschappelijk doel het beheer van een ethische coöperatieve bank in België. De vennootschap telt ruim 340 organisaties onder haar leden die er, onder andere, over waken dat de belangen van NewB op één lijn blijven met die van onze samenleving en onze planeet. NewB staat dus voor maatschappelijk verantwoord financieren!

 

De Auviocampagne van NewB helpt, dankzij GiveActions, met het financieren van de aanleg van natuurreservaten met Natagora, de natuurbehoudsvereniging die actief is in Wallonië en Brussel.

 

Geëngageerde en engagerende reclame

 

RMB is blij zijn steentje te kunnen bijdragen aan een geëngageerde en engagerende reclame. We verheugen ons dan ook op de samenwerking met GiveActions. En deze eerste campagne voor NewB is nog maar het begin!

 

Meer informatie? Aarzel niet contact op te nemen met:

Laurent Mallet, Digital Expert bij RMB: l.mallet@rmb.beMaxime Van Der Meerschen, medeoprichter van GiveActions en Verantwoordelijke Partnerships: maximevdm@giveactions.com