Terug naar galerij

RMB & Roularta, samen voor DELA!

  • DELA
  • Vivacité

DELA staat voor een uitdaging van formaat: positief communiceren over het delicate onderwerp 'overlijden en uitvaart', en zich positioneren als dé uitvaartspecialist. Voor zijn nieuwste campagne wilde de adverteerder zijn merkempathie versterken. Via F.L.A.S.H, de creatieve unit van RMB, werkte de regie voor het eerst samen met de pers om deze doelstelling op adequate manier te halen. Het resultaat? Een originele campagne op VivaCité en in het tijdschrift Femmes d’Aujourd’hui, dankzij een unieke samenwerking tussen RMB en Roularta.

 

Voor RMB is de DELA-case een perfect voorbeeld van het soort initiatieven dat onze regie wil uitrollen, als onderdeel van één van haar drie strategische pijlers: EXPLORATIE. Nog even meegeven dat 'exploratie' of verkenning staat voor nieuwe wegen inslaan, nieuwe perspectieven openen door de horizon van merken in regie te verbreden en de grenzen te verleggen die creativiteit afremmen.

 

Hoewel DELA de afgelopen jaren duidelijk stappen heeft gezet naar een meer menselijke en warmere merkbeleving, wilde de adverteerder nog verder afstand nemen van een te formele tone of voice en zijn communicatie, die qua stijl vaak nog vrij conservatief en rationeel was, te verbeteren.

 

De doelstelling voor DELA's volgende campagne was om de merkempathie zowel qua content als stijl verder te ontwikkelen. Dit idee is gebaseerd op een nieuwe boodschap waarin het creëren en doorgeven van herinneringen centraal staan. De focus moest liggen op de continuïteit van het leven: door nu verbondenheid te creëren met elkaar en tussen generaties, worden mooie herinneringen voor later gemaakt. 

 

Discover the case