RMB te gast bij The Shifters
U bent klaar om deel te nemen aan de groene transitie, maar vraagt zich af of en hoe u erover moet communiceren?
Communicatie speelt een sleutelrol in de transitie
Op 11 juni 2024 nodigde de vereniging The Shifters Belgium experts uit op de ULB-campus voor een rondetafelgesprek over de vraag 'Welke rol en verantwoordelijkheid heeft communicatie in de transitie?' Valérie Janssens, onze Media, Data & Tech Director, nam deel aan deze rondetafelconferentie en belichtte er de visie van RMB op een meer verantwoorde reclame. Samen met Maxime Van der Meerschen (GiveActions), Alexandre Frederick (IHECS Academy) en Alice Patault (HOME by Climattitude), besprak Valérie de vele manieren om via communicatie de klimaatuitdaging te helpen aangaan.
Tijdens de conferentie kwamen verschillende belangrijke vragen aan bod: Hoe moeten we communiceren in een wereld die koolstofarmer wordt gemaakt? Krijgt verantwoorde communicatie voldoende ruimte? Hoe moeten we communicatie- en reclameprofessionals opleiden voor deze nieuwe uitdagingen?
Samen voor een meer verantwoorde toekomst
In 2023 werd RMB lid van The Shift, het Belgische netwerk dat zich inzet voor duurzame ontwikkeling. The Shift is een unieke sustainability community die zowel bedrijven als verenigingen, universitaire instellingen en overheidsinstanties uit verschillende sectoren in België samenbrengt. Het gemeenschappelijke doel? Samen actief streven naar een duurzamere economie en samenleving.
Bij RMB zijn we ervan overtuigd dat reclame een belangrijke, stuwende kracht kan zijn voor positieve verandering. We helpen onze partners om op een verantwoorde manier te communiceren en ondersteunen ook duurzame initiatieven. En u, bent u klaar om uw merk de weg te laten inslaan naar een soberdere en groenere wereld? Zo ja, laten we dan samen nadenken over hoe u dit via passende communicatie kenbaar maakt.
Nu de klimaatkwesties soms niet meer bovenaan de prioriteitenlijst lijken te staan, is het meer dan ooit noodzakelijk de hefbomen van communicatie te gebruiken om te blijven aansporen tot een verantwoorde consumptie