Adnight BXL: Slice zet de deuren wijd open!

Op 3 april vond de eerste editie van Adnight BXL plaats, een openhuisevent voor en door de Belgische creatieve bureaus. Slice, het Content Agency verbonden aan RMB, trok alle registers open. Helemaal in lijn met zijn creatieve durf, maakte Slice van zijn deelname een echte digitale show: een live Twitch-verslag, influencers, voelbare energie… en vooral een geweldige showcase van Slices expertise op het gebied van immersive content. 

glimlachende brunette vrouw

Adnight BXL: een avond om creatief talent te ontdekken

Adnight wil, in samenwerking met Creative Belgium, het creatieve talent in België in de kijker zetten. Het evenement, dat op 3 april 2025 voor het eerst in Brussel werd georganiseerd, zette de wereld van creatieve studio's en agencies in de schijnwerpers. Zowel professionals als nieuwsgierigen werden uitgenodigd om een kijkje achter de schermen te nemen. Het doel? Een unieke ontmoeting tussen studio's, creatief talent en bezoekers creëren, in een feestelijke en inspirerende sfeer.  

Bezoekers konden vrij van het ene bureau naar het andere trekken en uitvoerig kennismaken met de creatieve beroepen. Ze kregen ook de gelegenheid om op een originele manier te netwerken met de creatieve bureaus. Kortom, Adnight BXL is een belangrijk marketinggebeuren op de evenementenkalender 2025 voor professional creatives in België. 

Slice in zijn element

Voor Slice was deelnemen aan Adnight vanzelfsprekend. Het bureau, dat een echte brug vormt tussen tussen merken en jonge doelgroepen, kon immers perfect tonen hoe de Slice-visie naadloos aansluit bij de dynamiek van het evenement: creëren, verbinden, boeien. Als creative studio én content hub belichaamt Slice de nieuwe generatie van flexibele, digitale en multiculturele spelers. 

Gesterkt door zijn DNA van Content & Creators Agency, bevestigde Slice met dit event zijn rol van stuwende kracht achter creatieve communicatie in België. Adnight was dus veel meer dan een deelname: het was een gegrond statement, een demonstratie van hun kunnen, een live manifest.  

Neem contact op met onze expert
Contact
Julie Degroof

Klantendienst

Live avond, IRL & URL-versie

Slice hostte het event in zijn eigen studio's met een uniek concept: de live Twitch-show 'Slice IRL & URL', ter plaatse geproduceerd en uitgezonden. De bezoekers woonden de productie en opname van de show fysiek en live bij in de Slice-studio's en konden alles ook volgen via de livestream op het Twitch-kanaal @weareslice.  

Drie hoogtepunten gaven gestalte aan deze boeiende avond:  

  1. Meet Slice 
    Dimitri Lemmens (Head of Content & Creativity – RMB) & Raphaël Dumont (Business Developer - Slice) doken met de bezoekers in het ontstaan van Slice: visie, content, studio's. 

  2. Meet the Creators 
    Salva (@salvaraison) & Lucas (@luxleseul), content creators en jonge stemmen in de digitale wereld deelden hun kijk op de hedendaagse creatie en hun dagelijkse leven online. 

  3. Meet the Streamers 
    Gilles Collet (CEO Sparkers) & Benjamin Meunier (Trading Manager & Live Streaming Expert - RMB), experts op het gebied van streaming en gaming, gaven een gepassioneerde blik op de wereld van live(streaming), de groeiende impact ervan en de kansen voor merken. 

De show werd gepresenteerd door twee livestream-iconen: Ivan Bazi en Nicky Kusaa, knappe dirigenten van een doorlopende show. Parallel brachten Chloé Levy en Anne-Sophie Charlotte als Slice-reporters live verslag uit van de Adnight-experience in de andere agencies, dit alles in een dynamisch en origineel duplexformat. 

Last but not least werden er, om RMB's inzet voor verbinding en nabijheid nog te benadrukken, klanten van de regie uitgenodigd om het hele event, samen met het team van Slice en dat van RMB Sales, mee te beleven.  

verbaasde glimlachende vrouw