RMB staat niet stil

Verdiep je in ons nieuws

29.06.2018

Nieuwkomer bij MarCom

Het MarCom-team verwelkomde op 18 juni Houbayda Oualla als 'Insights Analyst'

Nieuwkomer bij MarCom

Datagedreven beslissingen nemen is een cruciale uitdaging in de mediawereld. Daarom creëerde RMB tijdens zijn recente reorganisatie een cel 'Data & Insights'. Deze hoort bij de afdeling MarCom en breidde eind juni uit met de komst van Houbayda Oualla als 'Insights Analyst'.

Nadat hij afstudeerde als bachelor Human & Social Sciences aan de ULB, behaalde Joubayda Oualla ook een diploma Master of Science in Statistics aan de KUL, waar hij een opleiding volgde in diverse statistische analysetechnieken en Big Data analysis.

In de afdeling 'Sales, Marketing & Network' van de MIVB deed hij zijn eerste professionele ervaring op met het verwerken van grote datavolumes voor operationele of strategische doeleinden. De vraag analyseren en kwantificeren, KPI's bepalen, dashboards ontwikkelen, enz… zijn enkele voorbeelden van uitdagingen die hij al aanpakte.

Houbayda's interesse in de media richt zich vooral naar hun evolutie en digitalisering: de grote veranderingen in de sector bieden veel perspectieven op analysegebied. Nooit eerder was het gedrag van de mediagebruikers zo belangrijk!

Onze nieuwe medewerker voelde zich al snel aangetrokken door het RMB-project: een coherente datastrategie die expertise (kennis van de mediawereld) en innovatie (uitbreiding van de databases met nieuwe bronnen) combineert. Met slechts één enkel doel: adverteerders helpen om steeds verder te kijken en hun campagnes te optimaliseren!  

Houbayda maakt deel uit van de afdeling 'Marketing & Communication' onder leiding van Sandrine Penninckx. Hij en Hinde Mezouari zijn beiden 'Insights Analysts' van de cel 'Data & Insights', aangestuurd door Barbara Van Caubergh.

Sinds 18 juni zet Houbayda zich mee in om, op basis van eigen gegevens en/of die van derden, strategische insights te belichten. Zijn dagelijkse taken bestaan voortaan uit: ontwikkelen, analyseren, visualiseren, interpreteren en aanbevelen.