RMB staat niet stil

Verdiep je in ons nieuws

02.10.2018

Historisch record voor AB3

In september 2018 bereikt AB3 een nooit eerder behaald marktaandeel!

Historisch record voor AB3

In september 2018 bereikt AB3 een nooit eerder behaald marktaandeel. Met een score van 12,6% bij de VVA 18-44 jaar in Total Day boekt de zender 30% groei versus september 2017. Dit succes heeft alles te maken met sterke primetime-uitzendingen, ondersteund door een solide Day Time...

Sinds 2013 blijft AB3 continu vooruitgang boeken. Vergeleken met het vorige seizoen groeide de zender in 2017-2018 op spectaculaire wijze en piekte hij in mei 2018 met een marktaandeel van 11.2% (Total Day, VVA 18-44).

Dit laatste record is inmiddels verbroken! AB3 blijft immers meer en meer kijkers lokken. Bij de start van het nieuwe seizoen 2018-2019 bereikt de zender een hoogtepunt met 12.6% marktaandeel in Total Day bij de referentiedoelgroep. Sinds 1 september stemmen 383.000 Franstalige kijkers dagelijks af op AB3 (Total Day, gemiddeld bereik 10 min, 4+).

Vergeleken met de start van het seizoen 2017-2018 stijgt het marktaandeel met +30%.

 

 

Sterke primetime-uitzendingen

De avonden dragen beslist bij tot het bereiksucces van de zender. Films voor het grote publiek lokken kijkers die van ontspanning of een leuke familiemoment houden. De primetime-uitzendingen van AB3 concurreren alsmaar meer met deze van de grote algemene zenders, en slagen er zelfs in de leidersplaats van de avondprogramma's te veroveren.

Enkele recente publiekstrekkers van AB3 bij de VVA 18-44 jaar zijn onder meer:

 

  • The Avengers (05/09) : 19% TTVsh – Top 1
  • Nanny McPhee & le Big Bang (08/09) : 21% TTVsh – Top 2
  • Astérix & Obélix - Au service de sa Majesté (22/09) : 26% TTVsh – Top 1

 

De wekelijkse magazines en 'coaching'-programma's zijn eveneens vaste waarden op AB3. In september zijn de martkaandelen bij de VVA 18-44 zeer interessant: Reporters (17%), Pascal le grand frère (16%), Super Nanny (10%), Dossiers criminels (9%), enz.

 

Solide Day Time

AB3 lokt de hele dag lang kijkers, ook in uurschijven wanneer het publiek moeilijker te boeien valt ('s ochtends of 's namiddags bijvoorbeeld).

Resultaat? Een globaal marktaandeel in Total Day (02u00-26u00) of in Day Time (12u00-26u00) dat bijna stelselmatig tot de top 3 behoort van de beste scores van de zenders in het Zuiden.

In september 2018 staat AB3 qua Total Day twee keer in de TOP 1, vijf keer in de TOP 2 en 16 keer in de TOP 3. Op zaterdag 22/09 en zondag 30/09 stak AB3 alle zenders de loef af, openbare of privé, Belgische of Franse, met marktaandelen van respectievelijk 19.1% en 19.8% bij de VVA 18-44 jaar.

 

La confiance des téléspectateurs grandit… Le leadership est aussi désormais à la portée d’AB3 !