RMB staat niet stil

Verdiep je in ons nieuws

04.10.2018

'Le fugitif NRJ' ontmaskerd!

De najaarsactie in 'le 6/9' op NRJ is een succes. En de sponsors zijn opgetogen…

'Le fugitif NRJ' ontmaskerd!

Op 16/09 lanceerde onze mediapartner NRJ de wedstrijd 'Le Fugitif NRJ'. Nadat in de uitzending 'le 6/9' 11 dagen na elkaar tips werden gegeven om de mystery man te herkennen, slaagde Thierry, een jonge Brusselse zelfstandige, erin 'le Fugitif' aan de voet van het Atomium te ontmaskeren. De wedstrijd oogstte een nooit gezien succes bij de NRJ-luisteraars, wat de sponsors van de actie uitstekende zichtbaarheid opleverde.

De uitdaging die NRJ voor zijn luisteraars creëerde, was niet eenvoudig: in België een mystery man vinden die zich zo lang mogelijk moest verbergen… De beloning voor wie hem kon vinden: 20.000€ !

Elke ochtend kregen de luisteraars in de uitzending 'le 6/9' tips om deze 'Fugitif NRJ' op te sporen en te ontmaskeren. Tijdens de actie was NRJ de Belgische Franstalige radio die het meeste volgers op de sociale media lokte.

Op 26/09 herkende Thierry, een Brusselse papa van twee dochtertjes, 'le Fugitif NRJ' en sleepte hij 20.000 euro in de wacht. Een klein 'mirakel' voor deze jonge zelfstandige die net zijn bestelwagen kwijtraakte! Zijn reactie zorgde voor heel wat ontroering bij de NRJ-luisteraars, de radioverantwoordelijken en de partners van de wedstrijd…

 

 

Ook al was 'le Fugitif NRJ' vermomd als oude man, toch slaagde Thierry erin hem te ontmaskeren. 'Le Fugitif' werd vertolkt door Djé, NRJ-presentator van de uitzending op zondagavond, tussen 21u en middernacht. Schitterende 'performance' van deze radioman: 10 dagen lang hield hij heel Franstalig België in spanning!

'Le Fugitif NRJ' werd nog voor hij in Brussel opdook 'bijna' gevonden, meer bepaald in Charleroi, door Cindy die hem groette maar hem niet de verplichte vraag stelde "Bent u de Fugitif NRJ?". Cindy greep dus naast de 20.000 euro… Dit leverde haar de #JeSuisCindy op en een liedje van 'le 6/9' op NRJ.

 

Nicolas Fadeur, Brand Manager & Programmadirecteur van NRJ : "Na Australië, Frankrijk en Duitsland streeft het 'Fugitif'-concept nog steeds dezelfde doelstelling na. 'Le Fugitif NRJ' hield Franstalig België 10 dagen lang in de ban. Met de actie konden we onze bestaande luisteraars binden en nieuwe luisteraars aantrekken. Tijdens de wedstrijd was NRJ het Franstalig-Belgische medium dat het meeste volgers op de sociale media lokte, waar dagelijks, tussen 6u en 9u, een deel van de tips werden gegeven. Wanneer ik de reactie van de 29-jarige Thierry zie, die verneemt dat hij 20.000 euro heeft gewonnen, live in de uitzending 'le 6/9' op NRJ, ben ik trots op mijn team dat onze luisteraars elke dag opnieuw geluk en goed humeur brengt. Dank ook aan onze partners: Golden Palace Casino & Proximus, een mooie field-, digital- en radioactie die - gezien het succes van deze eerste editie - binnenkort wordt overgedaan".

 

De sponsors, Golden Palace Casino & Proximus, waren vooral tevreden over de reactiesnelheid en betrokkenheid van NRJ, de kwaliteit van de creatieve output, het ochtendprogramma en de commentaren van 'le Fugitif'.  

 

Julie Limbos, Communicatieverantwoordelijke van Golden Palace Casino & Sports: "Golden Palace is in de wolken met het enthousiasme voor deze actie. Tien dagen lang  speelden de NRJ-luisteraars en onze klanten mee en probeerden ze de identiteit van 'le Fugitif' te achterhalen. We feliciteren Thierry die in deze opdracht slaagde maar ook het team van de ochtenduitzending 'le 6/9' dat dit spel op schitterende wijze in goede banen heeft geleid. Het succes van 'le Fugitif NRJ' is een mooie entertainmentactie die overeenstemt met de waarden van Golden Palace Casino & Sports. In onze sector moet spel amusement blijven, en dat is waarom we het zeer ernstig nemen!".

 

Perrine De Keyzer en Emmanuelle Puttemans, Media Planner en Marketing Communications Specialist van Proximus: "Proximus besloot enkele maanden geleden samen te werken met NRJ en zijn jonge doelgroep om ons nieuwe mobiele aanbod in de kijker te plaatsen: Epic. Het Epic-abonnement is bestemd voor jongeren en hun manier van dataverbruik. Proximus greep dus de kans om deze doelgroep aan te spreken via een geloofwaardige en ervaren gesprekspartner. Dit leidde tot een zeer aangename samenwerking tussen de teams van Proximus, RMB en NRJ: wedstrijd op Instagram, Proximus-tips en merkcitaten bepaalden het tempo van deze 10-daagse zoektocht."

 

Het succes is te mooi, het enthousiasme te groot en de emotie te sterk om het hier bij te laten… 'Le Fugitif NRJ' komt terug naar België voor een nieuwe editie, zoveel is zeker!