05.10.2018
Parental control op Auvio
RTBF reguleert inhoud die afgeraden is voor -12 of -16 jaar op zijn Auvioplatform
De RTBF plaatst op zijn digitale platform Auvio een systeem om inhoud die afgeraden wordt voor kinderen jonger dan 12 of 16 jaar te reguleren. Adverteerders die 'brand safety' of merkveiligheid belangrijk vinden, zullen deze ontwikkeling op prijs stellen.
Het digitale platform Auvio pakt uit met een nieuwigheid: bij elk nieuw aangemaakt account wordt standaard 'parental control' of ouderlijk toezicht geactiveerd voor gevoelige inhoud, afgeraden voor kinderen jonger dan 16 jaar. Het is wel mogelijk om deze 'parental control'-functie zo in te stellen dat ze beperkt wordt tot inhoud afgeraden voor kinderen jonger dan 12 jaar.
Door te voorkomen dat minderjarigen toegang krijgen tot ongeschikte inhoud, beveiligt Auvio ook de communicatie-context voor de merken. De adverteerders zullen voortaan beter beschermd zijn tegen slechte reclameplaatsingen. Nog een stap verder naar 'brand safety'!