RMB staat niet stil

Verdiep je in ons nieuws

19.11.2018

De Matrassenkoning: new jingle

De Matrassenkoning heeft vanaf 19 november 2018 een nieuw sound logo

De Matrassenkoning: new jingle

Dit is historisch: vanaf 19 november 2018 pakt De Matrassenkoning uit met een nieuw sound logo. Voor zijn nieuwe muzikale identiteit in het zuiden van het land koos de adverteerder, samen met het mediabureau Havas Media Lille, het audiovoorstel van RMB.

Iedereen kent De Matrassenkoning! De ritmische jingle van dit merk die talloze keren te horen was op radio en tv, droeg in grote mate bij tot deze bekendheid. Maar het was tijd om de sound logo in een nieuw jasje te steken. Een duidelijk uitgangspunt voor een audio-reclamecase helemaal 'van bij ons'…

 

De adverteerder:

De Matrassenkoning is een keten van matrassen- en beddengoedwinkels in België, opgericht in 1988. Met in totaal 56 verkooppunten (Vlaanderen, Wallonië en Brussel), is De Matrassenkoning op dit ogenblik de grootste matrassenspeciaalzaak van het land. Sinds 2010 zijn de producten van het merk ook online te koop.

 

Historiek van het merk:

Sinds zijn oprichting is De Matrassenkoning continu blijven groeien. De winkelketen verkoopt al 30 jaar matrassen en sinds 2010 hoofdzakelijk matrassen van eigen merken (DORSOREV, DREAMWAY, DORSOLINE, SWISSWAY, MEMORY LINE en ART BEDDING).

Dankzij zijn knowhow inzake klantenbehoeften stelt De Matrassenkoning zelf de lastenboeken op voor zijn grotendeels Belgische productiepartners. Zo kon het merk verschillende gamma's ontwikkelen, aangepast aan alle slaaptypes.  

In 2015, na 25 ervaring in matrassenverkoop, bereikte het merk in 2015 een 'rijpere' leeftijd. Het werd dan ook tijd om een nieuwe grafische identiteit aan te nemen, beter afgestemd op de positionering van topexpert van de Belgische matrassenbranche. De leeuwenfiguur moest daarom plaats ruimen voor het huidige logo.

 

 

Deze wijziging bracht op zijn beurt tal van andere veranderingen met zich mee: alle uithangborden werden vervangen, alle winkels werden opnieuw geschilderd en het productenassortiment werd vernieuwd.

 

De uitdaging:

Door deze evolutie was nog een laatste verandering noodzakelijk: een nieuwe jingle. Het sound logo van De Matrassenkoning moest afgestemd worden op de rest van de nieuwe merkidentiteit. De update was wel een heuse uitdaging: de jingle bestond al zeer lang en was dus verankerd in het geheugen van de klanten. Een kapitaal dat absoluut moest behouden blijven! 

De Belgische oorsprong van het merk, het Belgische cliënteel dat het merk herkent bij het horen van de jingle, enz… waren stuk voor stuk redenen waarom De Matrassenkoning deze opdracht toevertrouwde aan Belgische professionals. Het nieuwe sound logo werd ontwikkeld door Studio 43, een Brussels productiehuis gespecialiseerd in radiospots, geluid voor tv-commercials en digitale media. 

Samen met Pierre Ducaju van Studio 43 slaagde De Matrassenkoning erin de kleur van de jingle en de beginmelodie te behouden en tegelijk het geheel in een moderner jasje te steken.  

 

Ontdek hier het nieuwe (Franstalige) sound logo van De Matrassenkoning

 

 

De doelstelling:

De adverteerder besloot zijn nieuwe sound logo te introduceren op 19 november 2018: op die datum lanceerde De Matrassenkoning een nieuwe reclamecampagne gekoppeld aan Black Friday.

Er werd een duidelijk doel vastgelegd wat betreft 'dekking' en 'herhaling'. De spot met de nieuwe jingle moet gehoord worden door zoveel mogelijk luisteraars en audioconsumenten, aangezien het merk ook via het internet wordt verkocht.

 

De RMB-oplossing:

De Matrassenkoning en zijn mediabureau Havas Media Lille vertrouwden de uitzending van hun campagne in het zuiden van het land toe aan RMB. De kracht van het radioaanbod 'Synchro Max' in combinatie met die van het digitale aanbod 'RON RMB' heeft hen overtuigd.

Met 'Synchro Max' loopt de radiocampagne van 19 tot 26 november 2018. Per dag worden er 80 spots uitgezonden (dus 480 spots in totaal), verdeeld over La Première, VivaCité, Classic 21, Pure, NRJ en DH Radio. Een pack dat volledig is afgestemd op de behoeften en doelstellingen van de adverteerder!

Ook de digitale campagne loopt van 19/11 tot 26/11 en wordt uitgezonden op alle online audiokanalen in regie bij RMB. Ze vult de performances van de radiocampagne aan, met name bij de jongvolwassenen.

 

De Matrassenkoning, Studio 43 en RMB: een mooie case story 'van bij ons', tot stand gekomen dankzij de samenwerking tussen actoren en merken die stuk voor stuk expert zijn in hun vakgebied!