RMB staat niet stil

Verdiep je in ons nieuws

09.01.2019

Groei van onze partners

De mediapartners van RMB blonken in 2018 duidelijk uit

Groei van onze partners

De mediapartners van RMB blonken in 2018 duidelijk uit. De tv-zenders van de openbare omroep pakken uit met een ongelooflijk positieve balans, AB3 sluit een historisch jaar af en NRJ bevestigt zijn leiderschap. Ontdek de meest markante cijfers van afgelopen jaar.

Jaar van vooruitgang voor RTBF

De tv-zenders van de openbare omroep pakken uit met een ongelooflijk positieve balans voor het afgelopen jaar: historisch co-leadership, stijgend marktaandeel, duivels WK en razendsnelle ontwikkeling van de digitale platformen!

 

Co-leadership bij het totaal 4+ (La Une, La Deux & La Trois)

  • Historisch marktaandeel van de RTBF-televisiezenders: 25,1% marktaandeel
  • Leadership in daily reach (1sec) met een score van 44%
  • De helft van de 100 beste tv-kijkcijfers van 2018 (Top CIM-audimetrie)

 

Stijgend marktaandeel bij de reclamedoelgroep VVA 18-54

 +7% qua jaartotaal 'total day' voor beide commerciële zenders

  • La Une: +1.4% marktaandeel vs 2017
  • La Deux: +22.7% marktaandeel vs 2017

 

Russisch epos piekt!

  • tv-marktaandeel: 21% bij de 15-54 jaar (total day), i.e. +119% vs juni-juli 2017
  • record tv-marktaandeel tijdens de wedstrijd 'België - Tunesië' piekt op 90% (15-54)
  • gemiddeld aantal extra kijkers per match via Auvio: +6%
  • 107.525 unieke bezoekers op Auvio voor de match 'België- Panama'

 

Groei van Auvio

  • 2.000.000 abonnees voor het platform
  • 100.000 webbezoekers per dag in het Waalse Gewest (Federatie Wallonië-Brussel),i.e. +14% vs 2017

 

 

Historisch jaar voor AB3

Historisch record voor AB3 in oktober, met een marktaandeel van 13% bij de VVA 18-44 en 14% bij de jongere groep 12 tot 34 jaar.

Dankzij een zeer sterke primetime, ondersteund door een solide daytime, laat de zender voor heel 2018 een groei noteren (live-guest) van +49% vs 2013 en +17% vs 2017!

De drie hoogste marktaandelen in primetime worden behaald door 'Reporters', 'Astérix & Obélix, au service de sa majesté' en 'Spider-Man' met telkens een score van 26% bij de VVA 18-44.

 

 

Leiderssjaar voor NRJ

NRJ is de onbetwiste leider zowel qua marktaandeel als bereik bij de 12-24-jarigen. In deze doelgroep klimt het marktaandeel van de hitradio naar 21% in de laatste CIM RAM mediaplanningsgolf (2018/01-04 + 2018/05-08 + 2018/07-10).

Bij de iets oudere doelgroep van 12-34-jarigen is de radiozender koploper in daily en weekly reach, en neemt hij qua marktaandeel een eervolle tweede plaats in.