RMB staat niet stil

Verdiep je in ons nieuws

01.03.2019

'Catch Me'… yes, you can !

RMB introduceert een video-targetingaanbod voor alle RTBF websites

'Catch Me'… yes, you can !

Met 'Catch Me', het nieuwe targetingaanbod voor video van RMB, kunnen adverteerders hun doelgroep bereiken via het sociodemografische profiel, de woonplaats en/of interesses. Het aanbod geldt voor de volledige video-inventaris van de RTBF websites, op alle toestellen, zowel in programmatic als traditional buying.

Adverteerders willen hun communicatie alsmaar gerichter targeten, om hun bestedingen maximaal te optimaliseren. Met targetingcampagnes kan men de ROI verhogen, de 'verspilling' van reclame bij niet betrokken doelgroepen beperken en het behaalde bereik optimaal bepalen.

Om in te spelen op de behoeften van zijn klanten introduceert RMB 'Catch Me', een specifiek commercieel aanbod voor onlinevideo in een premium mediacontext.

 

 

Het 'Catch Me'-aanbod bestaat uit drie segmentcategorieën :

  • 'Catch Me @ my place': targeten via de woonplaats van de webgebruiker
  • 'Catch Me': targeten via het sociodemografische profiel (geslacht en leeftijd) van de webgebruiker
  • 'Catch Me @ my interests': targeten via het surfgedrag van de webgebruiker

 

Met de optie 'Mix & Catch' kunt u de criteria van 2 of 3 segmentcategorieën selecteren en combineren om de targeting nog verder te finetunen.

 

Het aanbod is beschikbaar voor de volledige video-inventaris van de RTBF websites, op alle toestellen, zowel in programmatic als traditional buying.

De data bestaan uit meegedeelde informatie (2.200.000 profielen) maar ook uit observatiegegevens (surfgedrag) van de gebruikers van de RTBF-onlineplatformen. De gebruikersdata worden opgeslagen en beheerd door het datamanagementplatform (DMP) Adobe Audience Manager. De segmenten worden dan naar de verschillende verkooptechnologieën gestuurd. De gegevens worden uiteraard verzameld binnen het wettelijke kader van het cookiebeleid en in overeenstemming met de GDPR.

 

Tijdens de eerste testcampagnes werd het door RMB voorgestelde bereik met succes bevestigd via de 'Nielsen Digital Ad Rating'-tool.

 

Ontdek ons aanbod en 'Catch your target'!