RMB staat niet stil

Verdiep je in ons nieuws

08.03.2019

ABXPLORE: recordbereik

Historische bereikcijfers voor ABXPLORE in februari, en niet enkel bij mannen!

ABXPLORE: recordbereik

ABXPLORE is van meet af aan blijven verrassen: een alsmaar groeiend bereik dat de verwachtingen overtreft en een leiderspositie bij de themazenders van het genre. In februari behaalt ABXPLORE ook een nieuw marktaandeelrecord: een stijging van +28% versus dezelfde periode in 2018 in de groep 'alle kijkers'.

ABXPLORE, de themazender van Groupe AB die in september 2017 van start ging, valt nog steeds in de smaak bij de kijkers. Deze aanvankelijk eerder mannelijke zender boekt in februari vooral bij de vrouwelijke doelgroepen historische resultaten: nooit eerder behaald marktaandeel bij alle kijkers (1.8%), de VVA+kids (3.4%) en vrouwen 18-44 (2.4%).

Een stijgende curve bij de meeste doelgroepen geeft aan dat het begin van 2019 een regelrecht succes is: toenemend marktaandeel versus februari 2018, het gemiddelde van 2018 en januari 2019.

 

 

In de loop van vorige maand waren alle zenderfans letterlijk in de ban van 'Storage Wars, enchères surprises', het programma dat leider is qua bereik zowel bij vrouwen als VVA+kids.

 

De ABXPLORE-ervaring is uiteindelijk een kwestie van adrenaline, onvervalste emoties en sterke verhalen. Try it, you will love it!