RMB staat niet stil

Verdiep je in ons nieuws

18.03.2019

Nieuw formaat op het web

RMB voegt 'inRead' toe aan zijn lijst van digitale formaten

Nieuw formaat op het web

 Het inRead-formaat voor video of display, beschikbaar in direct of programmatic buying, maakt voortaan deel uit van de digitale oplossingen aangeboden door RMB op de websites van NRJ en de RTBF.

RMB breidt zijn digitale inventaris uit en biedt de adverteerders nieuwe mogelijkheden. Deze maand (maart) sloot onze regie een akkoord met Teads, de bedenker van outstream video advertising. Dankzij deze nieuwe samenwerking kunnen de merken voortaan het inRead-formaat gebruiken om te communiceren op de websites van NRJ en de RTBF.

 

inRead is een "videoformaat dat midden in een artikel wordt geplaatst en enkel bekeken kan worden wanneer de video zichtbaar is op het scherm". De term 'inRead' verwijst naar de integratie van het reclame-element in het leesproces en de leesruimte.  

 

 

Onder impuls van de sociale media wordt de onlinevideo overwegend outstream. Maar dat het gebruik van get inRead-formaat sterk toe neemt is ook te danken aan zijn vele voordelen:

 

  • inRead is een beetje intrusief: de reclame vloeit op natuurlijke manier samen met de content van de website en het geluid wordt pas hoorbaar wanneer de surfer met de cursor over de video glijdt. Het leestempo wordt gerespecteerd, er is geen plotse verandering van pagina. inRead verschijnt eerder als een break, een opening, een uitnodiging voor het onbekende binnen iets bekend.

 

  • inRead is niet occlusief: het formaat bedekt de redactionele content niet waarin de video verschijnt.

 

  • inRead vloeit natuurlijk samen met het leestraject, midden op de pagina, open en duidelijk, zodat de blik niet wordt afgeleid naar de omtrek.

 

  • inRead creëert geen wachttijd voor men toegang krijgt tot de content en vermijdt zo afkeurende reacties vanwege de internetgebruikers.


  • inRead is beschikbaar in een reeks creatieve formaten (skin, skin square, endscreen, inRead video selector, 360° video, enz.) waarmee adverteerders innoverend kunnen communiceren.

 

Voor al deze redenen is het InRead-formaat zeer aantrekkelijk en levert het een zeer hoog viewability-score op.

 

De technische oplossingen aangeboden door Teads zijn bovendien ontworpen om maximale 'brand safety' te verzekeren. De tool van Teads scant automatisch de artikelen online en detecteert er de woorden die als 'gevoelig' beoordeeld worden. Er kunnen ook 'brand safety'-criteria op maat worden opgesteld via 'geblackliste' woorden bijvoorbeeld. Dankzij dit proces kan de adverteerder vermijden om zijn video in een artikel te laten verschijnen dat over zijn merk gaat.  

 

Wat RMB betreft is het inRead-formaat beschikbaar in twee versies. Naast het videoformaat is er nog een 'viewable display'-formaat dat ook in 'native'-modus wordt ingelast in het midden van een artikel.

 

Deze formaten zijn 'multi-screen'; ze werken even goed op PC als op smartphone of tablet. In het 2e semester worden ze ook opgenomen in de mobiele apps.

 

De websites van NRJ en de RTBF vertegenwoordigen samen een inventaris van ruim 6 miljoen impressies per maand. Deze nieuwe digitale formaten zijn zowel in direct als programmatic buying beschikbaar.  

 

 

Meer info? Aarzel niet uw gebruikelijke commerciële contactpersoon te bellen of te mailen naar sales@rmb.be.

 

U kunt ook de digital ratecard raadplegen op onze website.