RMB staat niet stil

Verdiep je in ons nieuws

02.04.2019

F.L.A.S.H.-actie voor Eggo

F.L.A.S.H. & VivaCité pakten flink uit voor de Eggo-keukens

F.L.A.S.H.-actie voor Eggo

De creatieve cel F.L.A.S.H. en de commerciële teams van RMB bedachten in het kader van Batibouw een op maat gesneden wedstrijd voor de Eggo-keukens. Deze actie, georganiseerd in samenwerking met VivaCité, was een combinatie van field activation en een heerlijk gebruik van social media.

De Eggo-keukens nemen deel aan Batibouw. Hoe kunnen we de aandacht vestigen op het merk, zijn aanwezigheid op de beurs omtoveren tot een buitengewoon evenement, en van de gelegenheid gebruikmaken om een krachtige mediacampagne op te zetten? F.L.A.S.H., de creatieve cel van RMB, en het commerciële regieteam verantwoordelijk voor de adverteerder, bedachten het magische recept!

 

 

In samenwerking met VivaCité werd tussen 11 februari en 2 maart 2019 een actie van formaat op touw gezet :

  • Van 11/02 tot 17/02: de luisteraars van VivaCité stelden hun favoriet recept voor op de VivaCité-website om deel te kunnen nemen aan de Eggo-wedstrijd. De actie werd uitvoerig gepromoot op TV (La Une), Radio (VivaCité) en digitaal (website en newsletter van VivaCité).

 

  • Van 25/02 tot 01/03: vijf finalisten/luisteraars werden uitgeloot en uitgenodigd op de Eggo-stand van Batibouw om als keukenhulp chef Jean-Luc Daniel te assisteren bij het bereiden van hun gerecht. Bij elke sessie was een presentator van VivaCité aanwezig. En van elk live op Batibouw bereid recept werd een video gemaakt.

 

  • Van 26/02 tot 02/03: de video's werden gepost op de Facebookpagina van VivaCité. De vijf opnames, verfraaid met een 'best of', genereerden in totaal bijna 76.000 views.

 

  • Aan het einde van Batibouw werd de winnaar van de wedstrijd (door chef-kok Jean-Luc Daniel verkozen als beste keukenhulp van de vijf op Batibouw uitgenodigde kandidaten) door de adverteerder live aangekondigd op VivaCité. Hij won een Eggo-keuken ter waarde van 9.000 €.