RMB staat niet stil

Verdiep je in ons nieuws

24.04.2019

Balans The Voice 8e seizoen

The Voice Belgique, seizoen 8, eindigt met een positieve noot van 45% dekking

Balans The Voice 8e seizoen

De finale van dinsdag 23 april rondt de editie 2019 in schoonheid af, met een marktaandeel van 29% bij vrouwen 18-54 jaar. De zeer positieve balans van 16 uitzendingen bevestigt dat deze entertainmentshow nog steeds bijzonder populair is.  

 

 

De topmuziekshow van de RTBF heeft net zijn 8e seizoen afgesloten. Zoals vorige jaren kwam The Voice Belgique zijn beloften na: gepassioneerde talenten, geestdriftige coaches en een enthousiast publiek. Bekende gasten zetten de 'Lives' in vuur en vlam, vooral de finale die 27% marktaandeel haalde bij de VVA 18-54 en 29% bij de vrouwen 18-54.

Uit de gemiddelde marktaandelen, die even hoog zijn als in seizoen 7, blijkt dat de kijkers van La Une gesteld zijn op entertainment. Voor alle uitzendingen samen bedraagt het marktaandeel 24% bij de VVA 18-54.

Vooral de 'Blinds' lieten een grote indruk na met 29% marktaandeel bij de VVA 18-54, i.e. een groei van +7% versus 2018 bij deze doelgroep. Het programma staat op nummer 1 van de dinsdagenklassering en behaalt 5 leaderships op 6 avonden.

The Voice Belgique genereert ook 8% gemiddelde rating en 7 GRP voor het 'VO'-reclameblok bij de VVA 18-54. Elke live-uitzending lokte overigens gemiddeld ruim 5.400 unieke bezoekers op Auvio.  

Al sinds 2012 jaagt The Voice de bereikcijfers de hoogte in en dat geldt voor het 8e seizoen nog steeds: het marktaandeel van de uurschijf 20u30-22u00 van La Une stijgt met +121% versus het dinsdagengemiddelde van september tot november bij de VVA 18-54.

 

Bekijk alle performances van de uitzendingen op onze RMB Insights-app.