RMB staat niet stil

Verdiep je in ons nieuws

17.05.2019

AMMA voor RMB & Havas Media

'Mary Poppins Returns', grote winnaar in de categorie 'Best Use of Native & Content'

AMMA voor RMB & Havas Media

Nieuwe trofee voor de helden van F.L.A.S.H. by RMB. Het creatieve team van onze regie won de eerste prijs in de categorie 'Best Use of Native & Content' van de AMMA 2019. De 'Mary Poppins Returns'-case, ontwikkeld en voorgesteld in samenwerking met Havas Media, werd verkozen tot beste dossier in het genre.

 

 

Bravo, goed gedaan!

 

Tijdens de AMMA Ceremony (Annual Master in Media Awards), die CommPass in samenwerking met de UMA organiseerde op 16 mei in het Auditorium 2000 van Brussels Expo, wonnen F.L.A.S.H. en Havas Media samen de Gold Award in de categorie 'Best Use of Native & Content' met de case 'Mary Poppins Returns'.

Even opfrissen: 'Mary Poppins Returns', een productie van Walt Disney Pictures, verscheen in de bioscoopzalen op 19 december 2018. De uitdaging? De release van de film op originele manier promoten en het publiek overtuigen om Mary Poppins terug te ontmoeten, 54 jaar na de oorspronkelijke film.

De strategie die F.L.A.S.H. samen met Havas Media ontwikkelde, is gebaseerd op twee elementen:

  • een beroep doen op een bekende figuur die populair is bij de Belgen en die in staat is de magische wereld van Mary Poppins uit te beelden;

  • de promotie van de film koppelen aan die van 'The Voice Belgique' en beide promoties op dezelfde datum van start laten gaan.

 

Op verzoek van F.L.A.S.H. en Havas Media neemt Loïc Nottet de rol op van merkambassadeur voor Disney en maakt hij een video waarin hij zijn eigen versie opvoert van het bekende musicalnummer 'Supercalifragilisticexpialidocious'.

De clip wordt op de Facebook- en Instagrampagina's van de zanger geplaatst en het mediaplan is een combinatie van tv-sponsoring, een digitale campagne en actieve posting op de sociale media (Facebook & Instagram) van 'The Voice Belgique'.

Om de campagne en viral buzz rond de clip uit te breiden, bedenken F.L.A.S.H. en Havas Media verschillende vormen van 'native content': coverage van de actie door de pers die uitgenodigd is op de set van de video-opname, reportage op La Une in het programma "C’est du Belge", inspeling op de filmpromotie via 'Viva for Life' (kostuums van de videoclip worden bij opbod verkocht ten bate van de actie, enz.).

De 'Mary Poppins'-case is een perfect voorbeeld van zowel 'crossmediale campagnevoering' als van 'fit sponsoring', 'celebrity marketing'  en 'event activation'. Hij voldoet helemaal aan de drie 'Best Use of Native Content'-criteria:

  • een optimale planning (qua kalender) van de verspreiding van content op de verschillende platformen;

  • een perfecte matching tussen de geselecteerde kanalen, de doelgroep van de adverteerder en de magische wereld van het merk ('The Voice Belgique: là où naissent les étoiles');

  • een forse 'natuurlijke' uitbreiding van de campagne via de 'earned media'.

 

Ontdek de case in detail