RMB staat niet stil

Verdiep je in ons nieuws

13.06.2019

Digitale audio als versterking

RMB presenteert een nieuwe commerciële aanbieding online radio & audio

Digitale audio als versterking

Het aandeel van online audio in het radioluistervolume neemt toe. En de positieve impact van digitaal als aanvulling op de klassieke campagnes is aangetoond. Twee goede redenen dus om in te gaan op het nieuwe aanbod 'online radio+audio' samengesteld door RMB…

Het luistervolume van internetradio's is in een jaar met 36% toegenomen en bereikt vandaag een aandeel van 12% bij de 12+ en 15% bij de 12-24 jaar (bron: CIM RAM, Zuid, 2018/1-12, totaal radio).

Verschillende studies, waaronder die van GroupeM, hebben bovendien de positieve effecten gemeten van een combinatie klassieke radiocampagne en online aanvulling:

  • Merkherkenning: + 32%
  • Merkgehechtheid: + 40%
  • Gesprekken over het merk: X 2,2
  • Aanbeveling van het merk: X 2,1
  • Bezoek aan de winkel: X 1,7

 

(bron: 'Het gebruik van digitale radio vergroot in hoge mate de effectiviteit van de klassieke radiocampagnes', GroupeM, OffreMedia website, 11/09/2017 ).

 

Digitale audio is dus een volwaardig medium geworden. En aangezien digitale audio en radio talrijke voordelen gemeenschappelijk hebben (vermogen om emotie over te brengen, haalbare productiekosten, snel 'on air', enz.), is het vanzelfsprekend geworden om het medium in een audioplan op te nemen.

RMB biedt de mogelijkheid om digitale audio in te lassen voor een voordelige prijs:

  • voor een besteding van minimaal 1.000€ netto in online audio als aanvulling van een klassieke radiocampagne, zakt de CPM van 25€ naar 20€. Dit is dus een tariefaanbieding van -20%.
  • de condities voor de adverteerder (digitaal) blijven van toepassing. De enige voorwaarde om te kunnen genieten van de korting is minimaal 1.000€ netto te besteden in digitaal.
  • Dezelfde korting wordt aangeboden aan regionale adverteerders vanaf een besteding van 500€ netto in online audio.

 

Deze aanbieding is geldig tot eind 2019.