RMB staat niet stil

Verdiep je in ons nieuws

02.07.2019

Wedstrijd made by F.L.A.S.H

Succesvolle schattenjacht voor 'Maniet! Luxus' dankzij F.L.A.S.H. en VivaCité

Wedstrijd made by F.L.A.S.H

'Maniet ! Luxus' pakte uit met een zeer origineel idee voor zijn nieuwe promotiecampagne: de adverteerder wil 'levenslang' schoenen laten winnen! F.L.A.S.H., het creatieve team van RMB, zet alles op alles om van deze originele actie een groot succes te maken…

Levenslang schoenen voor jezelf en het hele gezin! Dat is de ongelooflijke prijs die 'Maniet ! Luxus' met zijn nieuwe promotiecampagne door een van zijn trouwe klanten wil laten winnen.

 

Hoe wordt de wedstrijd georganiseerd? Hoe wordt erover gecommuniceerd? Hoe wordt er buzz gecreëerd? Het F.L.A.S.H.-team, dat nooit om een idee verlegen zit, bedenkt een grote schattenjacht in heel Wallonië. VivaCité, de sterkste RTBF-radio, is van de partij. De actie oogst een enorm succes en levert maximale zichtbaarheid op voor 'Maniet ! Luxus'.

 

 Wedstrijdconcept:

  • Het eerste deel van de wedstrijd, de speurtocht naar de 'gouden schoenen', vond plaats tussen 2 en 16 mei: in de provincies Henegouwen, Namen/Luxemburg, Waals-Brabant en Luik werden vier gouden schoenen verstopt. Op de sociale media van 'Maniet ! Luxus' gaf VivaCité elke dag hints om de deelnemers te helpen de gouden schoenen te vinden. De schoenen waren verstopt op openbare plaatsen, toegankelijk voor iedereen.

 

  • De wedstrijdfinale vond plaats op 17 mei in de Luxus-winkel van Bierges. Ze werd gespeeld door de vier deelnemers die in fase 1 als eersten de verborgen 'gouden schoenen' hadden gevonden. De finalisten moesten eerst zo nauwkeurig mogelijk schatten wat de prijs was van een pakket schoenen, textiel en accessoires. De twee beste schatters namen het vervolgens tegen elkaar op in een tweede proef waarbij ze zo snel mogelijk een gouden schoen moesten vinden die in de winkel was verstopt. Ze kregen aanwijzingen via de luidspreker.

 

  • De uiteindelijke winnaar sleepte 'Levenslang schoenen!' in de wacht (ter waarde van 1.000 € per jaar incl. BTW). De drie andere finalisten wonnen 'Een jaar schoenen' (ter waarde van een eenmalig bedrag van 1.000€ incl. BTW).

 

De campagne in de media:

  • Van 6 tot 16 mei werden dagelijks hints gegeven op de VivaCité radiozender en op de sociale media van 'Maniet ! Luxus'.

 

  • De Facebook-pagina en de website van VivaCité dienden als communicatiekanaal voor de actie.

 

  • Verschillende Belgische influencers en bekende RTBF-figuren communiceerden over de actie op hun sociale media.

 

  • Een presentator bracht verslag uit tijdens de live finale in 'Quoi De Neuf' op VivaCité. De naam van de laureaat werd meegedeeld in de uitzending van 17 mei tussen 16u en 19u op VivaCité.