RMB staat niet stil

Verdiep je in ons nieuws

06.11.2019

De 18-44 bereiken via radio?

Na de 25-34-jarigen te hebben veroverd, wil NRJ zijn publiek uitbreiden tot 35-44 jaa

De 18-44 bereiken via radio?

Het is nu al een hele tijd dat NRJ de 25-plussers heeft veroverd en zo de best beluisterde zender werd bij de doelgroep 12-34 jaar. De ambitie van deze hitradio reikt nog verder: NRJ wil zich nu ook tot de 35-44-jarigen richten. Hiermee zet de zender een logische stap vooruit in zijn groeistrategie.

In Franstalig België is NRJ koploper bij de 12-34-jarigen (*). Met een dagbereik van 14.6% (210.500 luisteraars) en een wekelijkse dekking van 30.8% (443.000 luisteraars) is NRJ de radio die het grootste aantal jonge volwassenen aantrekt.

 

NRJ maakte zich eerst populair bij de -25-jarigen, om vervolgens de 25-34-jarigen in te palmen. Vandaag wil NRJ zijn luisterpubliek verder uitbreiden en richt de radio zich ook tot de 35-44-jarigen.

 

De aanpak van NRJ kadert in een logische groeistrategie, waarbij een steeds toenemend aantal luisteraars op zoek is naar een hedendaags muziekformat. De luistertests en de opgedane ervaring, met name in Frankrijk, bewijzen dat een hitformat inspeelt op de verwachtingen van een vrij ruim publiek.

 

 

Denk eraan voor uw com.-plannen van 2020 !

NRJ zal geleidelijk en op subtiele manier evolueren om te voldoen aan de verwachtingen van een luisterpubliek van steeds meer 18-44-jarigen. De presentatoren, die inmiddels wat ouder zijn dan een paar jaar geleden, zijn om en rond de 40. De toon is meer ontspannen dan voorheen en de muziekkeuze meer 'consensueel'.

 

Het nieuwe programma 'Les Fous Duroy' (dagelijks van 20u tot middernacht), in september gelanceerd en gepresenteerd door Olivier Duroy en Audrey, is ook een show met een duidelijk meer volwassen aanpak dan de andere uitzendingen van het programma-aanbod.

 

(*) Bron: CIM RAM 2019 05-08 ; ma-zo; 05u00-24u00