RMB staat niet stil

Verdiep je in ons nieuws

10.12.2019

Drie partners voor Maleficent!

Het F.L.A.S.H.-team brengt drie mediamerken samen voor Maleficent, alias A. Jolie

Drie partners voor Maleficent!

De film 'Maleficent, Mistress of Evil' werd op 16 oktober uitgebracht in de bioscoopzalen. F.L.A.S.H., het creatieve team van RMB, bracht drie mediamerken samen in de promotieactie van deze langspeelfilm. Resultaat: de (on)populariteit van een van de beroemdste 'Disney-slechteriken' nam nog toe!

Drie merken geactiveerd in vier verschillende media (TV, Radio, Web, Social media): dat is de strategie die F.L.A.S.H. in samenwerking met Havas Media bedacht, voor de promotie van de nieuwste 'Maleficent' vertolkt door Angelina Jolie.

 

 

 

De op maat gemaakte acties bereikten de kern van de doelgroep 15-34 jaar:

 

Make Up op NRJ

Shalimar, van het Wake Up Show-team, opgemaakt als 'Maleficent' door Simple Symphony, een Belgische influencer en make-up artist, bekend voor haar make-up van mystieke personages die er adembenemend echt uitzien. De actie werd gecommuniceerd op radio (vermeldingen door de presentatoren) en de video van de make-upsessie werd gepost op de social media (Instagram & Facebook) van de Wake Up Show en van NRJ Belgique onder de hashtags #Malefique2 en #Disney.

 Twee NRJ-wedstrijden, om filmtickets te winnen, en gepromoot door trailers en radiovermeldingen: wedstrijd 'avant-première' (07/10 tot 11/10) + wedstrijd 'special day' (16/10). Bekendmaking van de wedstrijd 'avant-première' op de website van NRJ Belgique.

 

Tailormade commercial-jingles op AB3

Reclamejingles met 'Maleficent' voor zenderbranding, van 09/10 tot 23/10. Speciale 'Angelina Jolie'-avond op vrijdag 11/10 met opeenvolgende uitzending van de films 'Wanted' en 'Mr & Mrs Smith'. Avond ingekaderd met Maleficent' op de dag van uitzending en vooraf aangekondigd met trailers (05/10 tot 11/10).

 

Exclusieve content met Pop M

Creatie van 'Melting Pop, spécial Maléfique': stories gepubliceerd op de Instagram account van Pop M, het popcultuurmagazine van La Deux, tijdens de week van de release van de film. Stories met focus op de coulissen van de film (kostuums, regisseur, enz.).Creatie van 'Pop Story, les méchantes de Disney' (de Disney-slechteriken): stories gepubliceerd op de Instagram- en Facebook-accounts van Pop M. Stories met focus op de geschiedenis van de 'slechteriken' die hun stempel drukten op de Disneywereld.

 

Deze drievoudige actie werd aangevuld met een klassieke tv-campagne (commercials van 18 tot 23/10) op La Une, La Deux en AB3, en met een digitale campagne op Auvio (pre-roll 15 sec van 16 tot 23/10).