RMB staat niet stil

Verdiep je in ons nieuws

28.04.2020

Duo-sponsoring doet bewegen

Delhaize & Decathlon sporen de bevolking aan om tijdens de lockdown meer te bewegen

Duo-sponsoring doet bewegen

De sportzalen zijn al verschillende weken gesloten. Lichaamsbeweging is nochtans noodzakelijk om deze lockdownperiode zo goed mogelijk door te komen. Delhaize en Decathlon hebben dit goed begrepen. Samen ondersteunen beide adverteerders dan ook de RTBF-programma's die aanzetten tot sporten en bewegen. Dit co-branding-initiatief is een totaal nieuw concept, bedacht door F.L.A.S.H. en de commerciële teams van RMB.

In deze coronacrisis staan de adverteerders op verschillende manieren de consumenten bij. Delhaize en Decathlon besloten de creatie van content op de RTBF te ondersteunen en de mensen zo oplossingen bieden om thuis te blijven bewegen. Fit blijven tijdens de lockdown is immers zeer belangrijk.

#sportalamaison - #sportinuwkot: twee partners voor eenzelfde sponsorfit!

Om het publiek te helpen in deze lockdowntijden fit te blijven, lanceerde de RTBF op 12 april 'Bouge à la maison', een gespierd sportprogramma. Ook het 'Jeunes Adultes'-team van de RTBF en F.L.A.S.H., het creatieve team van RMB, sloegen de handen in elkaar om dit aanbod aan te vullen met video's gericht op zachte sportbeoefening. Er moesten wel nog partners gevonden worden om de twee projecten te ondersteunen. Delhaize en Decathlon grepen snel deze kans om de levenskwaliteit van hun klanten en bij uitbreiding die van de hele Belgische bevolking te verbeteren. Zo verschijnt sinds 13 april ook 'Le Moment Yoga' op antenne.

 

Voor Delhaize is sporten de ideale aanvulling van een evenwichtige voeding.

 

Sinds 9 april worden in een aantal Delhaize-winkels een twintigtal sport- en vrijetijdsartikelen van Decathlon aangeboden: springtouwen, voetbaldoelen, halters, pilatesringen, darts… Klein materiaal om binnenshuis, in de tuin of in de buurt te gebruiken.

 

Voor Delhaize is het sponsoren van de RTBF-sportuitzendingen in duo met Decathlon, dan ook een logische aanvulling. Beide merken sluiten zich bij de uitzendingen aan met eenzelfde materiaal en hetzelfde doel: sport toegankelijk maken voor iedereen, zelfs in de lockdownperiode.

 

 

Valentine Janssen, Digital Content & Sponsoring Manager bij Delhaize, licht toe: "Delhaize besloot om de Belgen tijdens de lockdown op een originele manier te ondersteunen, dankzij een partnership met Decathlon. Deze samenwerking leidde tot twee concrete acties:

  1. De verkoop van een assortiment Decathlon-sportaccessoires, geschikt voor de lockdown-omstandigheden, in een aantal van onze winkels.

  2. Delhaize en Decathlon ondersteunen samen de nieuwe sportprogramma's van de RTBF, meer bepaald met een gemeenschappelijke tv-billboard… Nog nooit gezien!

 

Delhaize paste zijn communicatieplan aan om relevante content te brengen, die inspeelt op de huidige context. Het merk benutte de kans om te communiceren hoe belangrijk het is een evenwichtige voeding te combineren met sporten of bewegen, zelfs in de woonkamer! Dit partnership kwam tot stand dankzij de grote soepelheid van beide partijen en we zijn blij dat we kunnen samenwerken met zo'n spelers. Laat u van uw sportiefste kant zien!".

 

Voor Decathlon is de ondersteuning van programma's rond 'thuis sporten' een relevante manier om de klantenservice te verruimen. 

 

Thomas Lejeune Debarre, Marketing & Communication Director bij Decathlon, verduidelijkt: "Decathlon stelt zich tot doel de beoefening van een sport voor zoveel mogelijk mensen toegankelijk te maken. In deze coronatijden vertaalt die toegankelijkheid zich niet enkel via onze lage prijzen of onze voorraad. Veel Belgen zijn op zoek naar leuke activiteiten om thuis te doen, alleen of met het gezin. Door samen te werken met de RTBF hebben we ons aanbod gratis diensten voor Belgen in lockdown uitgebreid. Sinds het begin van de lockdown bieden we op onze instagrampagina (Instagram@decathlonbe) immers dagelijks en verschillende keren per dag, gratis sportsessies aan. Ook hiermee willen we de mogelijkheid om te sporten, fit en gezond te blijven voor zoveel mogelijk mensen toegankelijk maken.  

 

Dit programma samen met Delhaize steunen, is volkomen logisch voor ons. Om gezond te blijven moet je het regelmatig sporten combineren met een gezonde en evenwichtige voeding. Onze twee bedrijven promoten deze levensstijl en zijn vast van plan meer Belgen aan te moedigen deze gezonde leefgewoonten aan te nemen. Dit initiatief draagt zijn steentje bij tot het schitterende gebouw dat we samen proberen op te zetten".

 

 

'Bouge à la maison'

Manzul en Malik Akhmedov, twee broers van 25 en 24 jaar, sportcoaches van opleiding, nemen het woord. De tandem geeft sport- en fitnessoefeningen voor elk niveau en elk profiel.

 

De sportdiscipline die aan bod komt heet calisthenics en de methode die wordt toegepast is de intervaltraining of HIIT (High Intensity Interval Training). Met diverse workouts wordt het hele lichaam getraind, maar ook specifiekere gebieden zoals buikspieren, armen, bilspieren en benen. Een coaching per week, met een korte herhaling van de noties en trainingen van de vorige lessen. Elke voormiddag een uitzending van telkens 26 minuten.

 

Van maandag tot vrijdag om 11u30 op La Deux en Auvio.

 

 

'Le Moment Yoga'

Meteen na 'Bouge à la maison' met Manzul en Malik is het tijd om te ontspannen met Ornella Altenloh in 'Le Moment Yoga'. In dit programma kunnen personen die thuisblijven of nog buitenshuis werken en willen herbronnen, kennis maken met yoga en zijn heilzame werking. 

 

In twee minuten presenteert Ornella een yogahouding of ademhalingstechniek om terug in verbinding te komen met je lichaam en ademhaling. Ornella Altenloh, een voormalige professionele danseres en personal trainer, beoefent zelf al ruim 12 jaar yoga en geeft sinds twee en een half jaar ook yogales.

 

Wordt uitgezonden van maandag tot en met vrijdag om 12u00 op La Deux. Op zaterdagochtend verschijnt op IGTV van Pure en La Deux een overzicht van de week van 10 minuten. Ook beschikbaar op Auvio.