RMB staat niet stil

Verdiep je in ons nieuws

06.05.2020

Zigt op La Première

Mediaureau Zigt roept merken via de radio op om tijdens de crisis te communiceren

Zigt op La Première

Heel wat marketingexperten zijn het erover eens: merken moeten zichtbaar blijven tijdens de coronacrisis. Met een aangepaste communicatie uiteraard. Ook het mediabureau Zigt is ervan overtuigd dat adverteerders in contact moeten blijven met de consument. Om de reclamemarkt aan te moedigen, voert het Zaventemse bureau een originele radiocampagne op La Première.

 

Net als een groot aantal andere spelers op de reclamemarkt vindt het mediabureau Zigt dat het voor merken en servicebedrijven van essentieel belang is, om in deze moeilijke tijden aan de zijde van hun klanten te staan. En door zelf een originele radiocampagne te voeren, besloot het bureau de adverteerders dus bij te staan.

 

 

Van 6 tot 15 mei zendt La Première de drie commercial-varianten uit die Zigt heeft ontwikkeld. Het bureau geeft hierin enkele eerste adviezen. In crisistijden verandert het gedrag, zijn er mogelijkheden anders en moet de communicatie mee veranderen. Zigts leitmotiv: houd je doelgroep in het oog!

 

Laura Moerkerken, Managing Director bij Zigt, licht toe: "De mediaconsumptie is de afgelopen weken sterk veranderd, en als merk moet je daar snel op in kunnen spelen. In mediakeuze maar ook in boodschap. Juist in deze periode kan je er als merk uitspringen door de band met je doelgroep te blijven onderhouden. ZIGT helpt haar klanten hiermee door inzichten te delen. Via radio delen we nu een aantal inzichten ook met de hele markt. We geloven heel sterk in de kracht van radio. Juist nu is conversatie met je doelgroep veel belangrijker dan conversie. Er is geen betere zender dan La Première – nieuwszender bij uitstek – om de conversatie met marketeers aan te gaan. Investeren in deze periode is een enorme kans, en dat geldt natuurlijk ook voor ZIGT".

 

RMB juicht het initiatief van Zigt toe, net als hun keuze om via La Première de kerndoelgroep van ondernemers en marketeers te bereiken.

 

Allemaal samen overwinnen we Covid-19.  

Be Safe!