RMB staat niet stil

Verdiep je in ons nieuws

13.05.2020

Digitaal bereik stijgt

Tijdens de lockdown scoren de digitale platformen van de RTBF uitstekend

Digitaal bereik stijgt

Covid-19 jaagt de bereikcijfers in de meeste media de hoogte in. Dat geldt ook voor de digitale patformen van de RTBF: hun aantal bezoekers is de afgelopen weken fors toegenomen. In deze ongekende crisistijden is premium content bijzonder in trek.

Door de Covid-19-crisis zijn de bereikcijfers enorm toegenomen, vooral die van het web.

 

Het MarCom-team van RMB maakte een overzicht van de performances van de digitale platformen van de RTBF. Vanaf het begin van de lockdown werd het online aanbod van onze mediapartner diverser en uitgebreid met nieuwe premium content. De consumptie van de webbezoekers volgde navenant, met spectaculaire groei-indexen (vergelijking tussen 17/02-15/03 en 16/03-26/04):   

 

  • Van 16 maart tot 26 april genereren de websites, apps en players van de RTBF samen gemiddeld 681.400 bezoekers per dag. Dit is een stijging van 45% versus de 468.600 dagelijkse gebruikers geteld tussen 17 februari en 15 maart.

  • Het dagbereik van het digitale aanbod van de RTBF (bezoekers websites, apps en players) neemt toe in elke leeftijdsgroep zonder uitzondering. De stijging is echter het meest uitgesproken bij de 35-plussers (+52% dagelijkse gebruikers), die meestal minder online consumeren.

 

  • Wat de platformen betreft, stellen we de grootste groei vast op de websites van de RTBF. De gemiddelde aanwinst van bezoekers, per dag en platform, tijdens de lockdown bedraagt:

    • Websites: bijna 200.000
    • Players: 20.000
    • Apps: 18.000

 

  • Qua websites zijn het deze segmenten die het meest van deze grotere belangstelling profiteren: RTBF info, RTBF TV, RTBF Tendance en de websites van RTBF Radio


    TOP van de geraadpleegde artikelen van 16 maart tot 26 april

 

  • Wat players betreft, noteren we sinds 16 maart 475.000 views of luisterbezoeken per dag. Dat is een stijging van 35% versus de 352.500 dagelijkse sessies voor de lockdown.

    TOP van de videocontent on-demand van 16 maart tot 26 april



    TOP van de audiocontent on-demand van 16 maart tot 26 april

 

  • De apps RTBF Info en RTBF Auvio boeken ook flink wat vooruitgang in de afgelopen weken. Vergeleken met de periode van 17 februari tot 15 maart noteren we gemiddeld:

    • + 14.700 extra dagelijkse bezoekers op RTBF Info
    • + 3.800 extra dagelijkse bezoekers op RTBF Auvio

 

Op de digitale platformen van de RTBF vindt u elke dag uw favoriete informatie en entertainment.

Be Safe!