AMMA 2020: proficiat iedereen!
De AMMA 2020-ceremony vond plaats op 11 juni. RMB feliciteert alle winnaars!
De AMMA 2020 was een bijzondere editie: wegens de maatregelen tegen de verspreiding van COVID-19 werden de prijzen op 11 juni uitgereikt tijdens een 'live streamed ceremony' vanuit de studio van LN24. RMB wil alle winnaars van harte feliciteren!
De coronacrisis zorgde ervoor dat de organisatie van de AMMA (Annual Masters in Media Awards) dit jaar enigszins anders verliep. Zo werden onder meer de jurysessies afgewerkt via videoconferenties en online voting.
Ondanks een kleine vertraging t.o.v. de gebruikelijke kalender, vond de AMMA Ceremony plaats op donderdag 11 juni via het speciaal voor de gelegenheid ontwikkelde streamingplatform. De winnaars van de Gold, Silver en Bronze AMMA werden live bekendgemaakt vanuit de LN24-studio.
De winnaars in de 12 categorieën zijn inmiddels bekend. RMB feliciteert hen van harte. Bravo voor de behaalde resultaten!
Behaalden 'Gold' in hun categorie:
Media Agency of the Year
Wavemaker
Media Advertiser of the Year
Christine Jean, Head of Branding, Marketing & Media Management, AG Insurance
Media Saleshouse of the Year - “Big Players”
SBS Belgium
Media Saleshouse of the Year - “Dedicated Players”
Brightfish
Best Media Strategy
Wavemaker (Mondelez / “Leo, Call for a Crazy Break !”)
Best Use of Data & Performance Marketing
PHD MEDIA ("Not just another Algorithm")
Best Creative Media Use
LDV United (Mitsubishi / "Construite pour les Routes Belges")
Best Use of Interactive
Ogilvy Social.Lab (Fanta / "Haunted by the Dark")
Best Use of Native & Content
PHD MEDIA (Telenet / "Yugo, Rebirth of Freestyler")
Innovation & Development of the Year
Semetis (Carglass / "Data Driven Video")
Media Research of the Year
GroupM ; [m]Response
Media Brand of the Year
VTM GO
Media Personality of the Year
Ben Jansen, CCO, DPG Media