RMB staat niet stil

Verdiep je in ons nieuws

30.07.2020

Leslie kookt voor BelOrta

F.L.A.S.H. bedenkt culinaire video's op maat voor BelOrta

Leslie kookt voor BelOrta

BelOrta, een grote coöperatieve van lokale fruit- en groententelers, communiceert deze zomer op televisie om de consumptie van verse tuinbouwproducten te promoten. Onze commerciële ploeg en ons creatieve team F.L.A.S.H. werkten samen een tailor-made concept uit waarin gastvrouw Leslie, bekende tv-kok en foodblogster, op haar originele manier de producten in de kijker zet.

Adverteerder BelOrta was van plan om in 2020 in zee te gaan met het programma 'Le Beau Vélo de RAVel'. De Covid-19-maatregelen staken daar echter een stokje voor…

 

Ervan overtuigd dat dit het juiste moment was om de consumptie van kwaliteitsproducten van hier aan te prijzen, richtte BelOrta zich tot RMB om deze zomer op een originele manier te kunnen communiceren op televisie.

 

Als een van de mogelijke oplossingen stelde ons creatieve team F.L.A.S.H., samen met de commerciële ploeg, de adverteerder korte kookvideo's op maat voor waarin originele recepten werden voorgesteld op basis van groenten en fruit van eigen bodem.

 

Aangezien de klant al snel gewonnen was voor het idee, verrijkte F.L.A.S.H. het concept nog met een bijzonder ingrediënt. Zo kwam het dat RMB Leslie Winandy, bekende tv-chef en blogster (kookkanaal Leslie en Cuisine), uitnodigde voor dit culinaire avontuur.

 

Leslie, bekend van haar kronieken op La Deux en VivaCité, maar ook van haar deelname aan 'Objectif Top Chef' (programma gepresenteerd door chef Philippe Etchebest), is de geknipte persoon om de lokale producten van BelOrta te promoten.

 

 

Het resultaat van de samenwerking tussen BelOrta, Leslie, RMB en de RTBF? Een reeks op maat gemaakte, korte kookshows van 1 min 30 sec, gebundeld onder de naam 'Un Zeste Local avec Leslie' en tijdens de zomermaanden (juli/augustus) uitgezonden op La Une, van maandag tot vrijdag in de vooravond (access prime time). Leslie presenteert seizoensrecepten met fruit en groenten van hier om maaltijden, zomerse aperitief- en dessertmomenten en zomerdesserten leuker en lekkerder te maken.

 

Tijdens de kookshows is er product placement mogelijk en de video's worden omkaderd door 4 verschillende billboards, afwisselend uitgezonden volgens de producten die in elke aflevering aan bod komen.

 

Naast het concept creëerde het F.L.A.S.H.-team ook de generiek van de videoreeks en de visuals voor de replay op Auvio.

 

Nog een extraatje voor de adverteerders: Leslie maakt haar Instagram community (16.000 volgers) warm voor de kookvideo's op tv en deelt ook andere recepten op haar blog met BelOrta.