RMB staat niet stil

Verdiep je in ons nieuws

24.08.2020

NRJ Hits… en meer!

Het nieuwe seizoen van NRJ focust op vier pijlers

NRJ Hits… en meer!

De strategie van 'de hitradio' beantwoordt opmerkelijk goed aan de verwachtingen van de luisteraars. Bij de start van het nieuwe seizoen gaat NRJ dus verder op zijn elan en focust de zender op vier grote pijlers. NRJ pakt nog steeds uit met kleurrijke presentatoren en sterke programma's.

 

Muziek, entertainment, 'samenzijn' en engagement: dat zijn de vier hoofdpijlers van het nieuwe NRJ-seizoen 2020-2021.

 

  • Muziek neemt een centrale plaats in op NRJ. Om optimaal aan de verwachtingen van de luisteraars te voldoen, worden de uitgezonden programma's geselecteerd op basis van tweewekelijkse online enquêtes. NRJ is de Belgische radio die het meest zijn luisteraars polst!

 

  • NRJ zendt niet alleen hitmuziek uit. Met zijn shows en entertainmentprogramma's creëert de radio ook positieve energie en een feel-goodsfeer. Meer details over het programmarooster vindt u hieronder.

 

  • NRJ brengt presentatoren en luisteraars samen. Hoewel fysiek 'samenzijn' sinds de coronacrisis ingewikkelder is geworden, blijven evenementen toch een prioriteit voor de radio. Voortbouwend op het succes van de recente 'NRJ Music Tour @ home' werkt NRJ nog andere virtuele of coronaproof formules uit.

 

  • NRJ is niet enkel bekend als mediamerk maar ook als bedrijf met een sterk maatschappelijk engagement. Vanaf 2021 zal de radio nieuwe, concrete acties ondernemen. De actie '100 minutes pour changer le monde' bijvoorbeeld wil 15 verenigingen die zich inzetten voor een betere wereld als beloning een campagne ter waarde van 100 minuten promotionele ruimte schenken (verdeeld over NRJ, Nostalgie, Chérie en Nostalgie+).

 

 

Nieuw in de programmering:

 

  • Nieuwe casting voor de 'Wake Up Show'van maandag tot vrijdag: van 06u00 tot 09u00, krijgen Shalimar en JerM gezelschap van Julie Taton en Tanguy. Julie en Shalimar zijn een nogal uniek vrouwelijk radioduo. Naast deze tandem vormt de bende van vier het ideale team om er een bruisende ochtend van te maken. Hun opdracht: de luisteraars goedgeluimd de dag laten inzetten met de allerbeste hits. Op het programma: originele nieuwtjes, quizzen, cadeaus, verrassingen en om het half uur nieuws met Aurélie Adam.

 

  • Het programma Cauet duurt een uur langer, van 15u00 tot 20u00 (in plaats van 16hu00-20u00). Dylan, presentator van NRJ Belgique, zit de hele namiddag 'virtueel' aan de tafel met Cauet.

 

  • Het programma 'Les Fous Duroy', van 20u00 tot 24u00, verandert van naam maar behoudt zijn presentatoren! Olivier Duroy en Audrey zijn terug voor een seizoen in 'Les Fous du Soir' met een specifiek thema voor elke dag van de week. Het duo heeft te gekke momenten voor ons in petto: quizzen, cadeaus en een luisterend oor om luisteraars in diverse situaties te helpen, meer bepaald in 'Jeudi Psycho', geschikt vanaf 18 jaar (met een psycholoog in de uitzending van donderdagavond).

 

  • Op zaterdag, van 10u00 tot 12u00, presenteren JerM en Khalid 'le Hit NRJ', de 30 hits die het meest gespeeld worden op NRJ.

 

  • Op zondag, van 10u00 tot 12u00, presenteert Matt 'le EuroHot 30', het klassement van de hits die het meest gespeeld worden op alle NRJ-radiostations in Europa.

 

  • Videogames, internet, social media en popcultuur… Elke zondag van 20u00 tot 24u00 laat David Kauffman al deze onderwerpen aan bod komen in één enkele uitzending: 'Captain Kauffman', het meest geeky programma in België.

 

Nog even meegeven dat de 'Wake Up Show' en de uitzending van Cauet op tv worden uitgezonden via NRJ Hits TV.

 

Twee digitale snufjes:

 

  • De NRJ-app is voortaan beschikbaar in de Microsoft Windows Store om NRJ live te beluisteren of af te stemmen op een van de 15 thema-webradio's.

 

  • NRJ introduceert zijn voice app op Google Assistent. De zeer herkenbare stem van NRJ verwelkomt de gebruikers en stelt hen voor om live te luisteren naar NRJ, een van de webradio' van NRJ of de top 10 van grootste hits van het ogenblik. De gebruiker kan de Assistent ook op elk moment de titel vragen van het nummer dat uitgezonden wordt.

 

Meer info vindt u in het NRJ-persdossier

 

Geïnteresseerd in een campagne of reclameactie op NRJ? Bel gerust uw gebruikelijke contactpersoon of mail naar sales@rmb.be