RMB staat niet stil

Verdiep je in ons nieuws

09.09.2020

Culinair of Escape Show?

De RTBF biedt adverteerders unieke sponsoringkansen

Culinair of Escape Show?

Tipik, het op 7 september gelanceerde digitale, radio- en tv-medium van de RTBF speciaal voor jongvolwassenen, pakt volop uit met gloednieuwe programma's. Ook het rooster van La Une breidt uit met nieuwe uitzendingen. Focus op de 'Escape Show' (entertainment op Tipik) en het kookprogramma 'Qu’est-ce qu’on mange ce soir' (op La Une) waarvoor de RMB-teams een geknipt commercieel aanbod hebben bedacht…

Escape Show - woensdag - 20u35

 

 

  • 8 afleveringen van 70 minuten
  • Oktober tot december
  • Vanaf 21 oktober 2020

 

The Escape Game is een concept dat sinds kort op de televisie verschijnt, maar in het buitenland al ruimschoots zijn sporen heeft verdiend. Het principe van de 'Escape Show' op Tipik is eenvoudig: om zo snel mogelijk te kunnen ontsnappen, moeten twee duo's van bekende personen een aantal raadsels oplossen en opdrachten uitvoeren in een 'immersieve' setting, waar hen tal van verrassingen te wachten staan.

 

Achter de schermen geven twee presentatoren, Cathy Immelen en Ivan met plezier commentaar op de dolle avonturen van de 'gevangenen'. Soms steken ze de duo's zelfs een handje toe door hen hints te geven!

 

De show is opgedeeld in twee delen: een 'Escaperoom'-gedeelte en een 'Studio'-gedeelte. In dit laatste blikken de presentatoren, samen met het duo, terug op de straffe momenten van het spel. Ook een gelegenheid om in de studio de wetenschappelijke experimenten die uitgevoerd werden tijdens the Escape Game toe te lichten en over te doen.

 

Dit jaar zijn de gebroers Borlée, Ophélie Fontana, Déborah François, Jean-Luc Couchard, Yseult, Benjamin Deceuninck, Henri PFR, Gui Home, Loïc Nottet en vele andere bekende personen te gast om te testen hoe goed ze zich uit de slag kunnen trekken in dit nieuwe levensgrote spel!

 

Binnenkort, telkens op woensdag om 20u35, te ontdekken op tv, maar ook op Auvio en social media.

 

Adverteerders kunnen het programma sponsoren volgens drie formules:

  • Via een tv-digital sponsoringpack (duosponsoring) dat kan aangevuld worden met opties.

  • Via te creëren video's gerelateerd aan de uitzending, en met het doel bijzondere attracties of ervaringen in België te laten (her)ontdekken.

  • Via een radiowedstrijd

 

Bekijk hier de details van onze commerciële aanbod

 

*****

 

Qu’est-ce qu’on mange ce soir ? -  maandag-vrijdag - 18u20

 

 

  • Dagelijks kookprogramma van 2min30
  • 30 video's
  • Vanaf 19 oktober 2020

 

Leslie, bekende Belgische chef en foodblogster, presenteert dagelijks in maximaal 2min30 een haalbaar gastronomisch recept. Een moderne, grafische, kleurrijke en dynamische uitzending.

 

Leslie deelt haar kennis op de RTBF-televisie maar ook op de -website en -social media (Instagram en Facebook). Het programma is een 360°-concept!

 

Op Auvio en rtbf.be is een volledige pagina gewijd aan de uitzending. Hierop vindt u alle recepten, tips en trucs, en de boodschappenlijst voor de week.

 

De uitzendingen en aanvullende content worden op de social media gepost:

  • Facebook wordt gebruikt om het iets oudere publiek te binden en de fans de mogelijkheid tot commentaar te bieden. Maar ook om recepten, video's, de boodschappenlijst, enz. te posten.

  • dagelijks wordt ook een mooie Instagram-feed gemaakt met de foto van het bereide gerecht en met het recept. Ook nog: fragmenten in stories en een swipe up naar rtbf.be of Auvio. De boodschappenlijst kunt u telkens op zaterdag ontdekken en een foto van Leslie in actie wordt elke zondag gepost.

 

Wat commercieel aanbod betreft, biedt RMB een 360°-menu met voor de adverteerder een zichtbaarheid op alle uitzendkanalen. Het hoofdgerecht bestaat uit een tv-digital-pack (duosponsoring) met product placement.

 

Bekijk hier de details van onze commerciële aanbod