RMB staat niet stil

Verdiep je in ons nieuws

06.10.2020

De’Longhi-koffie op Classic

De’Longhi-wedstrijd in de ochtendshow 'Coffee on The Rocks' op Classic 21

De’Longhi-koffie op Classic

De’Longhi lanceert de 'PrimaDonna Soul', de enige volautomatische koffiemachine die de instellingen aanpast om een ideale koffie-extractie uit te voeren. Op advies van zijn mediabureau opteerde de adverteerder voor een radioactie, ontwikkeld door F.L.A.S.H. en het commerciële team van RMB: een tailormade wedstrijd, georganiseerd in het kader van 'Coffee on The Rocks', de Classic 21-ochtendshow gepresenteerd door Raphaël Scaini.

 

 

De nieuwe De’Longhi PrimaDonna Soul is de enige volautomatische koffiemachine die makkelijk haar instellingen aanpast om - dankzij de Bean Adapt Technology - het beste uit koffie te halen. Elke koffieboon is anders, met een unieke smaak en aroma. De laatste innovatie van De’Longhi brengt de maalgraad, de dosis koffie en de infusietemperatuur in evenwicht om een perfecte koffie-extractie te garanderen, terwijl de unieke smaken en aroma's van het koffierecept behouden blijven

Voor de lanceringscampagne van zijn nieuwe machine wilde De’Longhi het medium televisie inschakelen. Het commerciële en het creatieve team van RMB, die een perfecte link zagen tussen het De'Longhi-product en het programma 'Coffee on The Rocks' dat 's ochtends (van 06u00 tot 09u00) wordt uitgezonden op Classic 21, stelden een heel andere aanpak voor. Helemaal gewonnen voor het idee, overtuigde Mediaplus, het mediabureau van De’Longhi, zijn klant om dit radiopartnerschap met de Classic 21-ochtendshow aan te gaan.

Het resultaat? Een twee weken lopende wedstrijd (van 5 tot 16 oktober) die elke ochtend op Classic 21 werd uitgezonden, in samenwerking met Raphaël Scaini, de presentator van de ochtendshow. Een fantastische gelegenheid voor de luisteraars om de dag te beginnen met muziek én een kans om de prachtige professionele De’Longhi-koffiemachine te winnen:

 

  • wedstrijdopdracht voor de luisteraars is: een geweldige, energieke rockhit herkennen;
  • elke ochtend laat Classic 21 een 'bewerkt' fragment van enkele seconden van het gekozen nummer horen;
  • op vrijdag wordt door Raphaël Scaini uit alle juiste antwoorden die binnenkwamen de winnaar getrokken;
  • de winnaar ontvangt een gloednieuwe De’Longhi PrimaDonna Soul koffiemachine (een 1e winnaar op 09/10 en een 2e winnaar op 16/10).

 

De actie wordt bekendgemaakt in de newsletter en op de website van Classic 21. Op de radio wordt parallel een uitgebreide campagne van trailers en citaten uitgezonden.

 

Fans van Classic 21 en van koffie kunnen de wedstrijd ontdekken