RMB staat niet stil

Verdiep je in ons nieuws

12.10.2020

ATV nationaal

SBS, DPG Media, IP en RMB werken met telecomoperatoren aan standaardisering van ATV

ATV nationaal

Op dit ogenblik kunnen ruim 2 miljoen Belgische gezinnen bereikt worden via Addressable TV. De vier audiovisuele regies, waaronder RMB, werken samen met Telenet en Proximus om deze innovatieve reclametechnologie voor de adverteerders zo toegankelijk, makkelijk en transparant mogelijk te maken. Eerste resultaat van deze samenwerking: een standaardisering van de doelgroepen, rapportering en technische specificaties.

Dankzij de overeenkomst die eind 2019 met Proximus werd gesloten, was RMB de eerste regie in het zuiden van het land die de stap zette om expertise te verwerven met gepersonaliseerde tv-reclame (Addressable TV).

 

Nog even meegeven dat het met Addressable TV mogelijk is om tv-spots te tonen die beter aansluiten bij het profiel en de interesses van het kijkersgezin.

 

Op dit ogenblik kunnen alle broadcasters, zowel in het noorden als het zuiden van het land, Addressable TV aanbieden, waardoor België zich als pionier positioneert in de toepassing van deze nieuwe technologie.

 

SBS Belgium, DPG Media, IP Belgium en RMB hebben onlangs, in partnership met Telenet en Proximus, een volgende stap gezet met de standaardisering van:

  • beschikbare segmenten (ruim 25 doelgroepen werden gestandaardiseerd)

  • resultatenrapportering (dezelfde parameters voor de verschillende broadcasters)

  • technische specificaties voor het aanleveren van de spots

 

Lees hier het volledige persbericht

 

 

Addressable TV is interessant voor elk adverteerdersprofiel:

  • adverteerders die al actief zijn op tv en de impact van een campagne op lineaire tv willen versterken met een ATV-campagne gericht op een specifieke doelgroep

  • adverteerders die nog niet actief zijn op tv en voor wie dit medium budgettair haalbaar wordt. Met geo-targeting bijvoorbeeld is het mogelijk om regionaal, en zelfs lokaal, te adverteren op een nationale zender.

 

Kortom, Addressable TV combineert het targetingpotentieel van digitale reclame met de kracht en aantrekkingskracht van televisie.

 

Interesse? Bel uw gebruikelijke contactpersoon of mail naar sales@rmb.be