RMB staat niet stil

Verdiep je in ons nieuws

21.10.2020

1e positieve balans voor Tipik

Het digital- en het tv-bereik bevestigen het succes van het nieuwe merk

1e positieve balans voor Tipik

Op 7 september maakten we de aftrap mee van Tipik, het nieuwe digitale, radio en tv-medium van de RTBF voor jongvolwassenen. De radiocijfers zijn nog niet bekend, maar die van digital en televisie tonen aan dat het nieuwe merk een succes is.

Al ruim een maand geleden maakte het Belgische publiek kennis met Tipik en zijn felgroene logo. De jonge tone of voice van het nieuwe digitale, radio- en tv-medium valt in de smaak bij de doelgroep van 25-44-jarigen.

 

'Digital' performances

De cijfers spreken voor zich… Op de digitale platformen levert Tipik tussen 7 september en 11 oktober het volgende op:

 

 

Ook 'Le réveil de Djé', de nieuwe radio-ochtendshow op Tipik, gemeten in live audio of video via de digitale platformen, sloeg aan bij zijn publiek. Voor de vier eerste weken genereert het programma een stijging van de +80% vs. 2019.

 

'Televisie' performances

Op televisie veranderde La Deux sinds 7 september in Tipik. Het succes van deze verandering wordt weerspiegeld in de Audimetrie-cijfers, opgetekend tussen 7 september en 11 oktober:

 

 

Net zoals voor 'digital' doen de performances van de ochtendshow ('Le réveil de Djé') op televisie het uitstekend, vooral wat betreft de samenstelling van het publiek: +95% jongvolwassenen versus 2019! De beoogde doelgroep lijkt dus helemaal in de ban van dit nieuwe programma-aanbod tussen 06u00 en 09u00.

 

Het Tipik-verhaal is nog maar net begonnen en we kijken al uit naar het vervolg!