RMB staat niet stil

Verdiep je in ons nieuws

21.10.2020

RMB integreert display

RMB zet een volgende stap in zijn digitale ontwikkeling

RMB integreert display

RMB zet een volgende stap in zijn digitale ontwikkeling. De regie die al een aantal jaren online video- en audio-inventarissen commercialiseert, start nu ook met de verkoop van 'display advertising' op de websites van zijn audiovisual partners.

Vanaf 1 januari 2021 staat alleen RMB in voor de commercialisering van alle display-formats op alle websites van de audiovisual partners in regie: de RTBF, NRJ, MediaWan (AB3 en ABXPLORE) en LN24.

 

Tot nu toe beheerde Pebble Media de verkoop van 'display advertising' op de websites van de audiovisuele zenders in regie bij RMB. Deze samenwerking tussen RMB en Pebble Media was jarenlang een succes. Gezien RMB's digitale ontwikkeling, is het echter logisch dat de regie alle online oplossingen voor adverteerders in haar aanbod groepeert.

 

Yves Gérard, CEO van RMB licht toe: "Gezien ons vak alsmaar meer naar een 'digital first' mediawereld evolueert, is het logisch dat onze regie display in zijn aanbod opneemt. De digitale identiteit van RMB moet noodzakelijkerwijs meegaan in deze ontwikkeling. De markt, die er niet altijd wijs uit raakte, beschikt nu over één toegangspunt voor al onze inventarissen. We zijn Pebble Media dankbaar voor de lange en vruchtbare samenwerking. En we feliciteren hen voor de vakkundigheid waarmee ze de websites van onze zenders beheerd en verdedigd hebben".

 

 

Dankzij de monetisatie van display advertising kan RMB:

 

  • zijn rol van grootste aanbieder van digitale reclame in een premium context

  • meer digitale samenhang creëren (beheer van inventarissen, uitwerking van de aanbiedingen, prijscontrole,…) en deinkomsten van de mediapartners in regie maximaliseren.

  • bijkomende data verzamelen en de implementatie van nieuwe digitale modellen zelf volledig in handen nemen.

Lees alle details in het persbericht

 

Display op de websites van de RTBF, NRJ, de AB-zenders en LN24 vertegenwoordigt een immense inventaris van ruim een miljard impressies per jaar. Deze ruimte wordt aangeboden in classic en programmatic bying.

 

RMB is er nu al helemaal klaar voor om de briefings voor 2021 van de adverteerders te ontvangen. De display formats die beschikbaar zijn op de websites van onze verschillende partners, de ratecard en het commercieel beleid 2021 worden binnenkort meegedeeld.

 

Interesse? Bel uw gebruikelijke contactpersoon of mail naar mail naar sales@rmb.be.