RMB staat niet stil

Verdiep je in ons nieuws

17.12.2020

Steun de Belgische e-commerce

RMB & BNP Paribas Fortis slaan de handen ineen om de Belgische e-commerce te steunen!

Steun de Belgische e-commerce

Sinds de coronacrisis is lokaal kopen uiterst belangrijk geworden om de winkels en kleine bedrijven van ons land in stand te houden. Inspelend op dit elan van solidariteit lanceren RMB en BNP samen een grote mediacampagne ter promotie van de website 'Les e-shops belges', een initiatief dat ontstond tijdens de eerste lockdown om de schatten van onze online winkels te ontdekken.

 

Tijdens de eerste lockdown ontwikkelden drie jonge, Belgische ondernemers de website 'les e-shops belges' om meer zichtbaarheid te creëren de e-commerce van hier. Op dit ogenblik telt de site bijna 1.400 bedrijven, actief in zeer diverse sectoren: voeding, welzijn, geschenken, decoratie, kids, mode, enz.

 

Hoewel de openingsmaatregelen voor winkels op 1 december versoepeld zijn, kopen veel consumenten toch nog liever online. En in België wemelt het van bedrijven die hun producten en creaties op internet aanbieden.

  

Nu de gezondheidscrisis ernstige gevolgen heeft voor de toekomst van talrijke lokale spelers, is het van essentieel belang dat we deze initiatieven, die soms onvoldoende bekend zijn maar wel bijdragen tot onze nationale economie, een duwtje in de rug geven.

 

Een grote crossmediale campagne op initiatief van RMB

 

De lokale economie ondersteunen met een grote crossmediale campagne om de Belgische e-handelaars te promoten, is een idee dat ontstond bij de commerciële teams van RMB. Nathalie Ceter, Theodora Greindl en Laurence Verset, de initiatiefnemers en websitebeheerders van 'Les e-shops belges', hebben het voorstel enthousiast onthaald.

 

De RMB-teams ontwikkelden niet enkel het concept, ze stelden ook het mediaplan op, zorgden voor de productie van de audio- en videospots en vonden een sponsor om de actie te financieren.

 

De campagne, die op 17 december van start gaat, loopt op televisie, radio en digitaal (video en audio). Met het oog op maximale dekking heeft RMB bijna alle merken in portefeuille in het mediaplan opgenomen:

 

  • La Une, Tipik, AB3, ABXPLORE en LN24 voor televisie

  • La Première, VivaCité, Classic 21, Tipik, NRJ en DH Radio voor radio (Synchro Max-aanbieding)

  • Video ad instream en digital Audio op alle websites in regie (RON RMB)

 

Een groot deel van de radio- en tv-spots zijn in primetime geprogrammeerd. RMB past bovendien uitzonderlijke tariefcondities toe voor deze steunactie.

 

En het F.L.A.S.H.-team, de creatieve cel van RMB, realiseerde de 'drive-to-web'-spots om de kijkers, luisteraars en webbezoekers aan te sporen de website 'les e-shops belges' te bezoeken.

 

BNP Paribas Fortis staat de Belgische e-shops bij

 

Gesteund door zijn mediabureau Havas Media was BNP Paribas Fortis snel te vinden voor het voorstel van RMB en besloot de adverteerder het mediaplan te financieren.

 

Deze actie die mensen moet warm maken om lokaal te kopen sluit perfect aan bij het DNA van de Belgische bank van de BNP Paribas Group, die bijzonder actief is op de markt van onze bedrijven.

 

De aanwezigheid in elke spot van de 'Les e-shops belges'-campagne geeft BNP uitstekende zichtbaarheid, en is een mooie aanvulling van het communicatieplan van de bank.

 

Op afstand, altijd attent!

 

Sinds de tweede lockdownfase van start ging, is de 'Les e-shops belges'-campagne - na de '#IamHoreca'-actie (zie persbericht van 13/11/2020) - al het 2e '100% homemade' concept dat RMB heeft ontwikkeld om de economische sectoren in moeilijkheden te helpen.

 

RMB zal het niet bij deze twee acties laten en wil de merken blijven ondersteunen met nieuwe initiatieven. Onze regie stelt al haar aandacht en creativiteit ter beschikking van de markt.

 

 

 

 

Pour toute question supplémentaire,