RMB staat niet stil

Verdiep je in ons nieuws

06.01.2021

De 'Goal of the day'

UEFA EURO 2020TM: unieke samenwerking tussen de RTBF, Clear Channel Belgium & RMB

De 'Goal of the day'

Een primeur! Tijdens UEFA EURO 2020TM slaan de RTBF, Clear Channel Belgium en RMB de handen ineen om een unieke ervaring te bieden, met de mooiste goals van het EK en - hopelijk - die van de Rode Duivels. Dit aanbod van uitzonderlijke beelden, te zien op het digitale netwerk van Clear Channel, is beschikbaar voor sponsoring. Een garantie voor de adverteerders om tijdens het EK anders te communiceren en hun merk te koppelen aan een uniek en bijzonder creatief project.

 

Het EK voetbal of UEFA EURO 2020TM dat ondanks een jaar uitstel wegens de Covid-19-pandemie zijn naam heeft behouden, duurt vijf weken en vindt plaats tussen 11 juni en 11 juli 2021.

 

De RTBF zendt alle wedstrijden uit op televisie en Auvio. Een aantal wordt ook uitgezonden op de radio.

 

Wat video betreft, zijn - dankzij een innovatieve overeenkomst die voor de allereerste keer is afgesloten met de out-of-home regie Clear Channel Belgium - de strafste beelden van de RTBF ook te zien op de schermen in de straat. Een gloednieuwe aanpak die voorbijgangers massaal zal bereiken en uiteraard hun nieuwsgierigheid zal wekken!

 

'Goal of the day' op het DOOH-netwerk van Clear Channel Belgium

 

Concreet houdt de overeenkomst tussen de RTBF, Clear Channel Belgium en RMB in dat het mooiste UEFA EURO 2020TM-doelpunt van de dag 's anderendaags wordt uitgezonden op het digitale netwerk van Clear Channel.

 

De beelden zijn, in snacking format van zes seconden, 20 uur lang te zien op de 2 m² City Play- en I-Conic-schermen van Clear Channel Belgium in het Brussels Hoofdstedelijk Gewest en verschillende grote steden in Wallonië.

 

Uiteraard hopen we dat de Rode Duivels zoveel mogelijk geweldige doelpunten scoren… tot in de finale! Daarnaast komen op de schermen ook de meest spectaculaire goals van andere wedstrijden aan bod (een goal per competitiedag).

 

Wat reclame betreft, krijgt de partner van 'Goal of the day' optimale zichtbaarheid. Het digitale scherm wordt in twee verdeeld: een deel is bestemd voor de beelden van het doelpunt en het andere voor de sponsor-adverteerder van de actie.

 

Een uniek project, ontstaan uit een driepartijenakkoord

 

De samenwerking tussen de RTBF, Clear Channel Belgium en RMB is ontstaan uit een zeer eenvoudig idee: de beelden van Euro 2020 tot leven brengen op zoveel mogelijk voor het publiek toegankelijke schermen, inclusief videoschermen in de straat.

 

Vincent Crabbé (Marketing & Communication Director van de RTBF), Baudouin van den Berg (Sales Director van Clear Channel Belgium) en Catherine Servaes (Development & Partnerships Director van RMB) zijn blij met dit constructieve commerciële partnership dat inzet op de complementariteit van de media en adverteerders een unieke kans biedt.  

 

Lees ook het persbericht