RMB staat niet stil

Verdiep je in ons nieuws

13.01.2021

2020: een buitengewoon jaar

RTBF maakt een mooie bereikbalans op voor 2020 en is onder andere koploper in digital

2020: een buitengewoon jaar

In 2020 werd de hele wereld getroffen door een ongekende gezondheidscrisis. De media hebben zich heruitgevonden om hun publiek het beste van de actualiteit en entertainment te bieden. De gewijzigde consumptiegewoonten van de Belgen kwamen televisie en internet ten goede. Voor beide media maakt de RTBF een zeer positieve balans op. In het zuiden van het land is onze mediapartner dan ook koploper in 'digital'!

 

Als reactie op Covid-19 en de nieuwe mediaconsumptiegewoonten van de Belgen haalde de RTBF alles uit de kast om zo adequaat mogelijk in te spelen op de verwachtingen van zijn doelgroepen. Zo ontwikkelde de omroep twee belangrijke pijlers: informatie en entertainment. In het teken van creativiteit, solidariteit, digital en ontspanning kwamen er diverse nieuwe projecten tot stand en werd het lopende aanbod aangepast.

 

De inspanningen van de teams van de openbare omroep wierpen hun vruchten af. De RTBF maakt een erg positieve balans op voor al zijn media (Tv, Radio en Digitaal) en platformen.

 

We blikken even terug op de belangrijkste tv- en internetcijfers die de RTBF tijdens zijn persconferentie van 12 januari dit jaar presenteerde:

 

 

 

Tipik, het nieuwe digitale, radio- en tv-medium van de RTBF dat sinds september La Deux en Pure vervangt, is goed op weg om de doelgroep 25-44 jaar in te palmen. Voor de periode september/december noteren we voorlopig een lichte stijging van het tv-marktaandeel. De digitale consumptie van het medium levert echter uitstekende resultaten op:

 

  • 176 miljoen views op Facebook
  • 6 miljoen views op Instagram
  • 9 miljoen views YouTube
  • 1,5 miljoen views op Auvio

 

 

 

We wensen onze mediapartner een schitterend en uitstekend 2021 toe. Een jaar dat in het teken staat van creativiteit en digitalisering.