RMB staat niet stil

Verdiep je in ons nieuws

20.01.2021

Kerst met Devos & Lemmens

Met Devos & Lemmens de grootste kersthits (her)ontdekken op NRJ!

Kerst met Devos & Lemmens

Devos & Lemmens, de ambassadeurs van de bekende sauzen van GBfoods, zijn legendarische stemmen geworden in het Franstalige radiolandschap. Devos & Lemmens zijn op elk familie- of vriendenfeest van de partij. Logisch dus dat ze er ook op de radio bijzijn om kerstmis te vieren. In samenwerking met Havas Media en NRJ, bedachten de RMB-teams het originele idee om het merk aan de magie en de tradities van kerstmis te laten deelnemen.

 

De case 'Devos & Lemmens', partner van 'Fous du soir' op NRJ, is een schoolvoorbeeld van de verstandhouding die kan bestaan tussen mensen die gewaardeerd worden voor hun sympathie, humor en niet-aflatende optimisme. Verstandhouding en een perfecte match tussen een merk en een audiocontent maakten van de 'Devos & Lemmens'-campagne een traktatie voor de luisteraars die rond kerst extra receptief zijn!

 

Een heerlijk concept

 

Voor zijn 'Devos & Lemmens'-sauzen richt GBfoods zich op de eerste plaats tot de doelgroepen VVA 18-54 en 18-44 jaar.

 

Het is overigens bekend dat de 'Devos & Lemmens'-radiospots een zeer hoge likeability-score hebben: de stemmen van de acteurs, ambassadeurs van het merk, zijn alom bekend en worden gewaardeerd.

 

Gezien dit verworven kapitaal, wil de adverteerder tijdens de eindejaarsperiode ook communiceren op de radio en focust hij in zijn communicatie op tradities en de kerstsfeer.

 

Om te voldoen aan de vraag van GBfoods bevelen de commerciële teams van RMB, met de steun van Havas Media, een partnership aan met de uitzending 'Les Fous du soir' op NRJ, van 20u00 tot 24u00 gepresenteerd door Audrey en Olivier Duroy. Een programma dat perfect past bij de doelgroep van de klant!  

 

F.L.A.S.H., het creatieve team van RMB, werkt het concept uit en laat Devos & Lemmens op de radio commentaar geven bij een playlist van kersthits die de luisteraars van NRJ hebben uitgekozen.

 

Dorien Loridan, Marketing Manager bij GBfoods licht toe: “Devos & Lemmens is een merk dat gekend staat voor zijn sterke communicatie op radio. De nauwe samenwerking met NRJ heeft ervoor gezorgd dat we tijdens de eindejaarsfeesten deze communicatie naar een nog hoger niveau konden tillen”.

 

Een campagne in twee fasen

 

  • de 1e fase van de campagne verliep in de vorm van een wedstrijd:

 

  • van 30/11 tot 13/12 nodigden Audrey en Olivier Duroy de luisteraars van NRJ uit om via de radiowebsite een ranglijst van hun favoriete kersthits op te stellen.

 

  • elke week kon één luisteraar een fondueset en een assortiment 'Devos & Lemmes'-sauzen winnen.

 

  • de 'Devos & Lemmens'-campagne werd uitgerold via trailers over de wedstrijd, merkquotes op de radio, zichtbaarheid op de homepage en de wedstrijdpagina van nrj.be, de social media van NRJ en een verwijzing naar het merk op de radio tijdens de livegesprekken met de wedstrijdwinnaars.

 

  • de 2e fase van de campagne draaide rond de uitzending van kersthits

 

  • van 07/12 au 25/12 nam NRJ in zijn dagelijkse playlist de kersthits op, die door de luisteraars waren uitgekozen.

 

  • elke dag gaven Devos & Lemmens, met een flinke dosis humor, commentaar op drie van de uitgezonden hits. Een originele manier om het merk te integreren in de redactionele content van de radio! Deze gimmicks en sappige tussenkomsten van Devos & Lemmens (bedacht door LDV United) dragen in grote mate bij tot de originaliteit van de case.

 

 

 

Meer info over de 'Devos & Lemmens'-case? Aarzel niet contact op te nemen:

 

 

 

  • bij RMB met: