RMB staat niet stil

Verdiep je in ons nieuws

20.01.2021

The Voice S9 koploper

Het 9e seizoen van The Voice Belgique scoort hoge kijkcijfers op La Une en Auvio

The Voice S9 koploper

De blind auditions van The Voice Belgique scoren de hoogste kijkcijfers van de dinsdagavond. Met zijn gepassioneerde coaches en bijzondere talenten laat het programma zich in het begin van de week op La Une duidelijk gelden: 4 uitzendingen, 4 leidersplaatsen en een marktaandeel dat week na week blijft groeien! Na het vorige seizoen in kids-format, belooft deze 9e editie voor volwassenen opnieuw een topper te worden!

 

Een succes op tv en op Auvio

 

We keken er met ongeduld naar uit: seizoen 9 van The Voice Belgique ging op 29 december van start op La Une en Auvio. Loïc Nottet, BJ Scott, Typh Barrow en Henri PFR zijn elke dinsdag te gast om ons een schat aan uitzonderlijk talent te laten ontdekken.

 

Vier avonden, 4 blind auditions, 4 keer het hoogste bereik en in totaal al 1 miljoen kijkers die de show trouw volgen.

 

Deze 9e editie blijft voldoen aan de verwachtingen van de fans van het programma dat niet meer weg te denken is in het zuidelijke audiovisuele landschap. Met een marktaandeel van gemiddeld 28% bij alle Franstaligen genereert The Voice Belgique stijging van +6% versus seizoen 8.

 

Elk jaar lopen de jongeren massaal warm voor deze tv-show. Ook nu zijn de 15-34-jarigen opnieuw in de ban: ze halen gemiddeld 30% marktaandeel (26% voor de VVA 18-54 en 29% voor de vrouwen 18-54).

 

Al sinds de eerste aflevering is het marktaandeel bijna voortdurend gestegen:

 

CIM Audimetrie : South/ TTVshare (live only)

 

The Voice wordt ook bekeken op Auvio. De eerste drie blind auditions genereerden (in replay) elk gemiddeld 12.100 unieke bezoekers. Een echt universeel videofenomeen!

 

Gunstige time-shifted viewing

 

Ook het bereik van de The Voice Belgique-uitzendingen gaat erop vooruit dankzij uitgesteld kijken: bij de VVA 18-54 jaar noteren we een aanvulling van +25% rating tussen 'live+vosdal'- en 'live+7'-kijken (i.e. tot 7 dagen na de uitzending).

 

Uitgesteld kijken is een perfecte oplossing voor de fans die de uitzending op dinsdagvond hebben gemist, om hun programma in te halen. En aangezien een groot deel van de sponsoring returns volledig geïntegreerd zijn in het programma, is time-shifted viewing ook voordelig voor de adverteerders die partner zijn van The Voice Belgique.

 

Topwaarde in de winterprogrammering

 

Het staat buiten kijf: The Voice is een gegarandeerd succes in de winterprogrammering. Hoewel de kijkcijfers van La Une eind 2020 uitstekend waren, zorgt The Voice ervoor dat de rating van dinsdagavond fors stijgt, en dit ongeacht de geanalyseerde doelgroep.