RMB staat niet stil

Verdiep je in ons nieuws

29.04.2021

Auvio, a big success story !

Auvio viert zijn 5e verjaardag: de RTBF & RMB vertellen het succesverhaal!

Auvio, a big success story !

Het op 13 april 2016 gelanceerde Auvioplatform vierde onlangs zijn 5e verjaardag! In vijf jaar tijd heeft het digitale merk van de RTBF zich - zowel bij gebruikers als adverteerders - stevig laten gelden. In een video-interview vertellen Cindy Janssens, Applications & Players manager bij de RTBF, en Grégory Vandenschrick, Sales Director van RMB, welke factoren doorslaggevend zijn voor het succes. Een verhaal waaruit blijkt waarom Auvio uniek is op onze markt.

 

Toen Auvio werd gelanceerd, was het doel om alle digitale content van de RTBF (video, audio, live en replay) op één platform samen te brengen. Vijf jaar later is Cindy Janssens, Applications & Players manager bij de RTBF, erg trots op de evolutie van het platform, dat zijn gelijke niet kent in de Federatie Wallonië-Brussel.

 

De ontwikkelingsstrategie van Auvio is hoofdzakelijk gebaseerd op het vereenvoudigen van de gebruikerservaring, op toegankelijkheid via zoveel mogelijk devices en op het verrijken van het aanbod om aan de verwachtingen van alle doelgroepen te voldoen. Wat dit laatste punt betreft, biedt Auvio - naast het RTBF-aanbod - ook andere Belgische producties, programma-aankoop, exclusieve content (vooral sport en fictie) en staat het platform open voor nieuwe mediapartners die de catalogus aanvullen. Een innovatief en verrassend aanbod dankzij de diversiteit van de content, dat is het 'handelsmerk' van Auvio. En ook een van de belangrijkste redenen voor zijn grote populariteit!

 

 

 

Wat reclame betreft, is Auvio een communicatiekanaal met een hoge toegevoegde waarde voor adverteerders en hun merken.

 

Het uitgebreide aanbod en het feit dat bepaalde content enkel toegankelijk is via het RTBF-platform, zorgen ervoor dat adverteerders kunnen profiteren van een unieke contextuele aanpak en tal van zeer uiteenlopende consumentenprofielen kunnen targeten.

 

Met zijn 3,9 miljoen accounts aangemaakt sinds de start, is Auvio het 1e digitale platform van het zuiden van het land. Dankzij een regelmatige bijwerking van het abonneebestand, met name het verwijderen van inactieve accounts, is de adverteerder er zeker van dat enkel zeer kwalitatieve gegevens worden gebruikt.

 

In overleg met de RTBF leeft RMB bovendien strikte 'ad rules' na, die tot doel hebben de advertentieduur aan te passen volgens de duur van de geconsumeerde content. Deze reclameregels vrijwaren niet enkel de gebruikerservaring, ze verbeteren ook de reclame-ervaring en het performanceniveau van de digitale campagnes, zowel qua impact als effectiviteit.