RMB staat niet stil

Verdiep je in ons nieuws

04.05.2021

Euro 2020 ook op radio!

VivaCité covert Euro 2020 van 11/06 tot 11/07 met een magazine en live-uitzendingen

Euro 2020 ook op radio!

Voor radioliefhebbers of voetbalfans die de EK-wedstrijden willen volgen, terwijl ze bezig zijn met een andere activiteit, wordt VivaCité dé zender om tijdens Euro 2020 op af te stemmen. Gedurende het hele toernooi programmeert dit radiostation een dagelijks magazine en de live-uitzendingen van de Rode-Duivelsmatchen en van alle andere wedstrijden vanaf de achtste finales. Adverteerders beschikken hiermee nog over een extra manier om van het EK-evenement te profiteren…

 

VivaCité is het gewoon de grote internationale voetbalcompetities uit te zenden. Ook dit keer is het de krachtigste zender van de RTBF die Euro 2020 op radio zal coveren in het zuiden van het land.

 

Zelfs al worden de 51 EK-wedstrijden live uitgezonden op de RTBF-tv-zenders, toch is deze radio-aanvulling zeer welkom om zowel de totale dekking van het evenement uit te breiden als om hen die niet voor een scherm kunnen gaan zitten, de mogelijkheid te bieden de wedstrijden of samenvattingen ervan alsnog te volgen.

 

Uit de MXtend-studie (*), in 2020 door de MarCom-afdeling van RMB gepubliceerd, blijkt dat 48% van de 16-64-jarigen interesse toont om de grote internationale sportevenementen op een tv-zender te volgen. De interesse gemeten op de radiozenders bedraagt 37%. Bij de doelgroep mannen 18-54 jaar is de concurrentie tussen beide media nog duidelijker: een interessescore van 55% voor televisie en 48% voor radio.

 

Van 11 juni tot 11 juli programmeert VivaCité in de late namiddag een magazine van anderhalf uur. Het programma, waarin de hoogtepunten van het toernooi worden besproken, biedt de mogelijkheid tot sponsoring (voorrang aan UEFA-sponsors) met een aanbod van billboards en trailers.

 

VivaCité covert Euro 2020 ook met live-uitzendingen van de wedstrijden gespeeld door ons nationaal elftal, en alle andere matches vanaf de achtste finale. Om optimaal te kunnen inhaken op de live-wedstrijden en het EK-magazine, stelde RMB een 'kant-en-klaar' spotpakket samen.

 

 

 

Interesse in dit Euro 2020-radioaanbod?  Bel uw gebruikelijke contactpersoon of mail naar sales@rmb.be.

 

(*) MXtend is een studie van RMB, uitgevoerd in oktober 2019. Dit nationale onderzoek is gebaseerd op een steekproef van 3.000 respondenten. Geïnterviewde universum: 16-64 jaar (7.300.000 individuen). MXtend is een van de meest volledige crossmediale studies in België. Ze meet en analyseert de consumptie van de belangrijkste grote 'content'-media van de Belgen op een gemiddelde dag (video, audio, websites, social media en pers). De studie omvat ook een luik over de houding van de Belgen ten opzichte van actuele thema's en hun consumptiegedrag in enkele diensten- of FMCG-sectoren.