Audio-aanbod van RMB onmisbaar
RMB koploper online radioluisteren!
Alle indicatoren zijn groen. Uit de nieuwste golf van de CIM RAM-studie blijkt dat online radio in België in de lift zit. Steeds meer jongeren en iets ouderen luisteren naar hun favoriete radiozender via internet. In het zuiden van het land scoort het RMB-aanbod uitstekend en verovert het de leidersplaats.
Om in te spelen op de verwachtingen van de audioconsumenten ontwikkelden de Belgische broadcasters hun onlineplatformen en -content, en daarmee oogsten ze behoorlijk wat succes. De nieuwste golf van de CIM RAM-studie bevestigt deze slimme keuze. In één jaar tijd zijn het volume en het bereik van online luisteren enorm gestegen.
Online radio genereeret 20% van het totale luistervolume, i.e. een stijging van +37% versus vorig jaar bij alle luisteraars samen. Het volume klimt tot 23% bij de jonge doelgroep van 12 tot 34 jaar (+20% vs. Y-1).
Bereikcijfers
De dekking van online radio is het grootst bij de jonge doelgroepen, maar de groei is het spectaculairst bij de oudere groepen.
CIM RAM / Belgium ; Monday-Sunday, 05:00-00:00; Wave 2020/09 - 2021/02 vs Wave 2019/11 - 2020/02
Noord/Zuid
Webradio heeft een groter volumeaandeel in het noorden van het land, en het verschil is uitgesprokener bij de 35+ doelgroepen.
CIM RAM / Belgium ; Monday-Sunday, 05:00-00:00; Wave 2020/09 - 2021/02
RMB-aanbod – 18-54 jaar
Aan Franstalige kant is het RMB-aanbod koploper met een commercieel marktaandeel van 57%. Bij de radiozenders in regie onderscheidt Tipik zich met een aandeel van 15%, op de voet gevolgd door NRJ met 12% en Classic21 als afsluiter van de TOP 3 met 11%.
Of u nu online luistert of niet, stem sowieso af op onze radiozenders, zet het geluid harder en .... enjoy the moment!