RMB staat niet stil

Verdiep je in ons nieuws

19.10.2017

De 1e maand van ABXPLORE

Nieuwe tv-zender van Groupe AB maakt geslaagde start in Franstalig tv-landschap

De 1e maand van ABXPLORE

ABXPLORE, gelanceerd op 13 september, lokte in slechts vier weken liefst 1.110.000 Franstalige kijkers. Het marktaandeel van de nieuwe zender van Groupe AB neemt van bij de start gestaag toe.

 

ABXPLORE maakt sinds 13 september deel uit van het Franstalige tv-landschap. De eerste balans is veelbelovend!

Na vier weken bereikt de nieuwe zender van Groupe AB in het totaal al een dekking van 25%: 1.110.000 Franstalige kijkers bekeken een of meer van de ABXPLORE-programma's. Qua profiel maakt de nieuwe zender al zijn beloften waar: ABXPLORE is duidelijk jonger dan het medium tv en mannelijker dan AB3. Kortom, ABXPLORE positioneert zich in een heel eigen niche.

Tussen 13/09 en 15/10 bedraagt het gemiddelde marktaandeel bij de doelgroep 'mannen 18-44 jaar' 2.2%. Wat we vooral moeten onthouden is dat het marktaandeel van ABXPLORE sinds zijn lancering continu groeit.

Access Primetime (vooravond) is op dit ogenblik het drukst bekeken dagdeel: tussen 17u00 en 18u55 bereikt het marktaandeel 3.2%, een resultaat dat 47% hoger ligt dan het daggemiddelde. Wat bereik betreft, scoorde een catchuitzending op zaterdag 23 september om 21u30 tot nu toe het hoogst.