RMB staat niet stil

Verdiep je in ons nieuws

21.05.2021

2 AMMA awards voor RMB

YES! RMB wint twee awards op de AMMA-prijsuitreiking van donderdag 20 mei

2 AMMA awards voor RMB

RMB ontvangt een Silver in de categorie 'Media Sales House of the Year' en een Silver in de categorie 'Media Research of the Year'! Twee nominaties, twee prijzen, twee uitstekende redenen om te vieren. Bedankt alle juryleden om de competentie van onze medewerkers in de kijker te zetten.

 

 

In 2020 had de coronacrisis een zware impact op de activiteiten van de reclamemarkt. RMB zorgde ervoor dat het bedrijf in deze omstandigheden goed bleef functioneren en zich aanpaste aan de nieuwe werkomstandigheden. De regie trotseerde niet enkel de schok van de gezondheidscrisis, ze zette ook haar strategische plannen voort.

 

Twee prijzen in de wacht slepen, ondanks de atypische en verwarrende context waarin we werken, is een eer die ons enorm veel voldoening schenkt.

 

Best Media Sales House

 

In 2020 heeft RMB hoofdzakelijk zijn digitale activiteit uitgebouwd. De regie zette een nieuwe stap in de uitbreiding van haar inventarissen, op alle platforms en in alle formaten.

 

In oktober 2020 werd RMB 35 jaar. Om deze verjaardag te vieren, deelde de regie openlijk haar visie op de toekomst en kondigde ze onomwonden aan dat ze tegen 2021-2022 haar businessmodel zou aanpassen

 

2020 was ook het jaar van de creativiteit. Door de Covid-19-crisis moesten de adverteerders hun communicatie aanpassen en nieuwe reclameoplossingen bedenken om contact met de consument te houden. RMB speelde op deze nieuwe behoeften in met nieuwe commerciële voorstellen en unieke creatieve oplossingen.

 

Best Media Research

 

In 2016 publiceerde RMB 'MediaXperience', een van de eerste crossmediale studies uitgevoerd in België. In 2020 stelde de regie 'MediaXtend' voor, een heruitvoering van de studie van 2016, maar wel aangepast aan de nieuwe normen van het medialandschap en met twee belangrijke nieuwe elementen. MXtend meet en analyseert de consumptie van de belangrijkste grote 'content'-media gedurende een dag in het leven van de Belgen: video, audio, social media, websites en pers.

 

MXtend analyseert hoe de mediaconsumptie sinds 2016 evolueert, gelet op het toenemende aantal merken en het groeiende contentaantbod.

 

De studie is degelijk, vernieuwend maar ook toegankelijk. De mediabureaus kunnen gratis gebruikmaken van de insights voor 102 doelgroepen via een reeks gepreformatteerde Power BI-rapporten.

 

We zijn zeer trots op het geleverde werk en de constante motivatie van alle medewerkers. Bedankt AMMA-jury voor deze mooie bekroning!